Enhancing Learning in a Virtual Environment Qualities of Learning in Different Learning Modes
Nicholas Mavengere, Mikko Ruohonen, Katriina Vartiainen
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 346 bis 354), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Virtual learning is increasingly common due to factors, such as technological advances and globalization. Research presented in this paper is based on a virtual ICT for Development-course that was offered three times by a Finnish university. The course participants were from Finland, Germany, South Africa and Kenya. During the three course implementations, three different learning modes – traditional teacher-focused learning, team-work focused learning and a blend of the two – were utilized. Our research goal was to better understand practices that enhance the learning process in a virtual environment. We collected data by three online questionnaires that were sent to the course participants by email after completing the course. In total, we received 61 responses. We discovered that the students’ perceptions of the richness in qualities of learning were different in each course. This paper discusses this difference in line with the different learning modes used. These results encourage us to further research the link between learning modes and qualities of learning to (1) validate the findings with a larger sample, (2) compare them to previous studies in the field, and (3) to potentially propose generalizability of the findings.
Von Nicholas Mavengere, Mikko Ruohonen, Katriina Vartiainen im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Enhancing Learning in a Virtual Environment Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Hochschule, Schule, Unterricht |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Enhancing Learning in a Virtual Environment: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 378 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.