Development of Web-Based Learning Scenarios in the Semantic WebA Connection of Didactical Aspects and Ontological Structures
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 161 bis 168), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper investigates how teachers can be supported and guided in the planning of web-based learning scenarios. Using a graphical user-interface (GUI) the teachers should be able to choose existing learning-concepts and to realize them by web-based learning. Based on classical models of didactics a class-hierarchy of identifiers for learning-phases, learning-methods and learning-tools was developed, which is already in use by teachers in their practical work. After empirical studies this term set was transferred to scenarios of web-based learning. Didactical templates and patterns are derived. The developed term set and a competency model lead to a class-hierarchy, which is represented by an ontology for the semantic web. This ontological structure in combination with the GUI has to enable the saving, loading and sharing of learning scenarios based on web-standards. Using editors for creating the sets of meta-data and the ontology, this work offers first prototypical solutions. As part of an outlook on further research options for the mapping of the ontological structure into a learning platform are discussed. The aims of this investigation are first solutions to the largely automatic transfer of a planned learning scenario into a course structure of the chosen learning platform.
Von Sven Hofmann im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Development of Web-Based Learning Scenarios in the Semantic Web Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | RDF, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Development of Web-Based Learning Scenarios in the Semantic Web – A Connection of Didactical Aspects and Ontological Structures: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 360 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.