Augmented Reality as a Tool for Authentic Learning of Clinical Skills in Early Years of Medical Training A Decision Support Tool
Arkendu Sen, Calvin L. K. Chuen, Shiang Harn Liew, Aye Chan Zay Hta
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 231 bis 242), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
To ensure adequate skill competencies, many medical schools with large student cohorts have introduced clinical skills practice in the early years. However, the range of clinical signs that can be simulated on a standardised patient (SP) – an actor, is limited while physical elicitation of clinical signs on authentic patients by numerous novice students or on themselves as peers, may be discomforting or unsafe. Augmented Reality (AR) has the affordance of incorporating the virtual to a real life clinical space unlike a fully virtual environment (virtual reality). AR of real-life clinical signs can allow simultaneous authentic learning and multiple clinical skills practice and addresses the concerns of discomfort of clinical skills practices of actual patients by novice medical students. A literature review on current instances of AR technology to aid authentic learning of clinical skills is discussed in light of these affordances. Alongside, our pilot work on developing an AR application - Clinical Augmented Reality Objects in Physical Examination (CAROPE), for the simulation of gastrointestinal signs is illustrated briefly. CAROPE has shown that mobile learning through AR of authentic clinical signs superimposed on specific areas of the body is achievable and accessible with current technology and has the potential in enhancing learning and facilitating clinical skills practice.
Von Arkendu Sen, Calvin L. K. Chuen, Shiang Harn Liew, Aye Chan Zay Hta im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Augmented Reality as a Tool for Authentic Learning of Clinical Skills in Early Years of Medical Training Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | augmented realityaugmented reality , mobile learningmobile learning , Pokémon Go , Virtual Realityvirtual reality |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Virtualität |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Augmented Reality as a Tool for Authentic Learning of Clinical Skills in Early Years of Medical Training: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 349 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.