Understanding the Best Way to Embed ICT in Teacher EducationAmber McLeod, Kelly Carabott
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 366 bis 375), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Every Australian school teacher is required to include instruction in information and communication technology (ICT) in their teaching. Thus, ICT in education, including technological, pedagogical and content knowledge (TPACK), needs to be taught to every pre-service teacher (PST). A drop in the digital competence of high school students suggests many PSTs may not be reaching the levels of ICT competence envisaged to deliver the Australian Curriculum. Universities are grappling with the most effective way to address this. This paper focuses on the effectiveness of embedding ICT in education units in two different ways. Qualitative data was collected from PSTs from units in which ICT was actively embedded: in one, ICT was embedded as a content delivery tool only; in the other, PSTs were additionally required to create a digital learning object as part of the assessment task employing experiential learning. Findings indicate that when PSTs are required to create using digital technologies they gain a deeper understanding of TPACK and have greater intention to use ICT in their future classrooms.
Von Amber McLeod, Kelly Carabott im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Understanding the Best Way to Embed ICT in Teacher Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Franz E. Weinert | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , Lernenlearning , SAMR-Model , TPCK-ModellTPACK framework | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Understanding the Best Way to Embed ICT in Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 128 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.