Feature Based Sentiment Analysis for Evaluating the Mobile Pedagogical Affordances of Apps A Decision Support Tool
Muneera Bano, Didar Zowghi, Matthew Kearney
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 281 bis 291), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The launch of millions of apps has made it challenging for teachers to select the most suitable educational app to support students’ learning. Several evaluation frameworks have been proposed in the research literature to assist teachers in selecting the right apps for their needs. This paper presents preliminary results of an innovative technique for evaluating educational mobile apps by analysing the feedback of past app users through the lens of a mobile pedagogical perspective. We have utilized a sentiment analysis tool to assess the opinions of the app users through the lens of the criteria offered by a rigorous mobile learning pedagogical framework highlighting the learners’ experience of Personalization, Authenticity and Collaboration (iPAC). The investigation has provided initial confirmation of the powerful utility of the feature based sentiment analysis technique for evaluating the mobile pedagogical affordances of learning apps.
Von Muneera Bano, Didar Zowghi, Matthew Kearney im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Feature Based Sentiment Analysis for Evaluating the Mobile Pedagogical Affordances of Apps Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Kevin Burden , Jennifer Groff , Matthew Kearney , Chrystalla Mouza | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AffordanceAffordance , mobile learningmobile learning , PersonalisierungPersonalization | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Feature Based Sentiment Analysis for Evaluating the Mobile Pedagogical Affordances of Apps: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 715 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.