/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Feature Based Sentiment Analysis for Evaluating the Mobile Pedagogical Affordances of Apps

A Decision Support Tool
Muneera Bano, Didar Zowghi, Matthew Kearney
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingThe launch of millions of apps has made it challenging for teachers to select the most suitable educational app to support students’ learning. Several evaluation frameworks have been proposed in the research literature to assist teachers in selecting the right apps for their needs. This paper presents preliminary results of an innovative technique for evaluating educational mobile apps by analysing the feedback of past app users through the lens of a mobile pedagogical perspective. We have utilized a sentiment analysis tool to assess the opinions of the app users through the lens of the criteria offered by a rigorous mobile learning pedagogical framework highlighting the learners’ experience of Personalization, Authenticity and Collaboration (iPAC). The investigation has provided initial confirmation of the powerful utility of the feature based sentiment analysis technique for evaluating the mobile pedagogical affordances of learning apps.
Von Muneera Bano, Didar Zowghi, Matthew Kearney im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Feature Based Sentiment Analysis for Evaluating the Mobile Pedagogical Affordances of Apps

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Kevin Burden, Jennifer Groff, Matthew Kearney, Chrystalla Mouza

Begriffe
KB IB clear
AffordanceAffordance, mobile learningmobile learning, PersonalisierungPersonalization
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2016 local  Mobile Learning Design (Daniel Churchill, Jie Lu, Thomas K.F. Chiu, Bob Fox) 1, 3, 10, 1, 5, 3, 5, 2, 4, 7, 15, 4 21574659
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local web  A Framework for Addressing Challenges to Classroom Technology Use (Jennifer Groff, Chrystalla Mouza) 1, 1, 8, 3, 2, 1, 2, 3, 3, 8, 6, 2 162247
2016 local web  Conceptualising Authentic Mobile Learning (Kevin Burden, Matthew Kearney) 9, 1, 2, 4, 1, 3, 1, 6, 1, 6, 8, 1 131173

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.