/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Measuring Mobile Phone Dependence in Spanish and Greek High School Students Using a Short Scale: Validating Both Adaptations

Olatz Lopez-Fernandez, Kleopatra Nikolopoulou
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingMobile phones appear to have become one of the main entertainment features in adolescents’ life, which has also been suggested to be potentially addictive. A shortened version of a scale used to detect this potential addiction, the Mobile Phone Problematic Use Scale (MPPUS-10; Foerster, Roser, Schoeni, & Röösli, 2015) has been extracted from the Mobile Phone Problematic Use Scale for Adolescents (MPPUSA; Lopez-Fernandez, Honrubia-Serrano, & Freixa-Blanxart, 2012). To validate this shortened scale, a cross-national study surveyed 1391 high school students in both Spain and Greece, assessing both socio-demographic variables and self- perceived mobile use dependency. The MPPUS-10 exhibited good factorial validity, good reliability, and similar mid scores in both countries. Results from sub-scale symptomatology showed consistency in elevated levels of craving, withdrawal, and loss of control related to mobile phone use in both countries. This study presents evidence of self-perceived mobile phone dependence in south-European high school students, but more research is needed.
Von Olatz Lopez-Fernandez, Kleopatra Nikolopoulou im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Measuring Mobile Phone Dependence in Spanish and Greek High School Students Using a Short Scale: Validating Both Adaptations

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Mobiltelefonmobile phone, Schuleschool

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.