Measuring Mobile Phone Dependence in Spanish and Greek High School Students Using a Short Scale: Validating Both AdaptationsOlatz Lopez-Fernandez, Kleopatra Nikolopoulou
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 97 bis 103), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Mobile phones appear to have become one of the main entertainment features in adolescents’ life, which has also been suggested to be potentially addictive. A shortened version of a scale used to detect this potential addiction, the Mobile Phone Problematic Use Scale (MPPUS-10; Foerster, Roser, Schoeni, & Röösli, 2015) has been extracted from the Mobile Phone Problematic Use Scale for Adolescents (MPPUSA; Lopez-Fernandez, Honrubia-Serrano, & Freixa-Blanxart, 2012). To validate this shortened scale, a cross-national study surveyed 1391 high school students in both Spain and Greece, assessing both socio-demographic variables and self- perceived mobile use dependency. The MPPUS-10 exhibited good factorial validity, good reliability, and similar mid scores in both countries. Results from sub-scale symptomatology showed consistency in elevated levels of craving, withdrawal, and loss of control related to mobile phone use in both countries. This study presents evidence of self-perceived mobile phone dependence in south-European high school students, but more research is needed.
Von Olatz Lopez-Fernandez, Kleopatra Nikolopoulou im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Measuring Mobile Phone Dependence in Spanish and Greek High School Students Using a Short Scale: Validating Both Adaptations Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Mobiltelefonmobile phone , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Measuring Mobile Phone Dependence in Spanish and Greek High School Students Using a Short Scale: Validating Both Adaptations: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 137 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.