Peer Affective Factors in Peer Collaboration Facebook-Based Collaborative Writing Activity Among Turkish High School EFL Learners
Hasan Selcuk
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 314 bis 322), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper is about an investigation into student perceptions of peer affective factors during a Facebook-based collaborative writing activity among Turkish high school EFL learners. Two groups of three students, 16-year-old EFL learners at A2 level English proficiency (CEFR), undertook an online collaborative English short story writing exercise over seven weeks using Facebook. I gathered data from focus group discussions, online one-to-one chats and online discussion threads from both groups. Although small-scale, valuable insights were obtained into peer affective factors that emerged throughout the writing exercise, and were concerned with receiving/giving praise and motivational phrases, the use of informal language and humour in writing during the exercise as well as in relation to feeling comfortable with each other. The students claimed these factors greatly aided the development of their writing skills.
Von Hasan Selcuk im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Peer Affective Factors in Peer Collaboration Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Gerry Stahl , Lew Semjonowitsch Vygotsky | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | facebook , Kollaboratives Schreibencollaborative writing , Motivationmotivation , Schreibenwriting , Sprachelanguage | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schreiben am Computer |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Peer Affective Factors in Peer Collaboration: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 141 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.