/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Learners’ Experiences in a Multicultural Remote Collaborative Learning Environment: A Case of ICT4D Course

Elizaphan Maina, Nicholas Mavengere, Francis Manzira, John Kihoro, Mikko Ruohonen
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and ComputingCollaborative learning is advocated because of its pedagogical advantage, which allows knowledge construction through group discussions among learners. In a collaborative learning environment, there will be many learners with diverse cultures. The pedagogical advantages of collaborative learning include learners from different cultural orientation sharing unique learning experiences. The purpose of this study is to investigate learners’ experiences in a multicultural remote collaborative learning environment among three countries, South Africa, Kenya and Finland. An Informational and Communication Technology for Development (ICT4D) course was offered to 51 online students from three Universities in the countries mentioned. The course was group-work focused and groups were comprised of students from different Universities. A questionnaire was designed and distributed online to these students. The objective of the questionnaire was to assess students’ experiences in a remote collaborative, tools used and knowledge sharing in the course. Research findings indicated that students utilized well synchronous and asynchronous communication technologies but also faced challenges like time differences and unequal contribution and participation in groups. However, team work of the students was excellent owing to the fact that 17 students managed to achieve the goal of the virtual learning for ICT4D course through remote collaborative learning.
Von Elizaphan Maina, Nicholas Mavengere, Francis Manzira, John Kihoro, Mikko Ruohonen im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Learners’ Experiences in a Multicultural Remote Collaborative Learning Environment: A Case of ICT4D Course

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.