The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer LiteracyZu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 114 bis 124), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The use of new technologies has become increasingly important in the light of the rapid technological progress made in what is commonly referred to as the digital age. Schools are now facing the challenge of imparting digital competencies to their students in order to ensure their participation in the society. In this context, mobile technologies do not seem to be used on a regular basis in schools. The present paper aims to identify the relationship between the frequency of tablet computer use and students’ computer and information literacy (CIL), which currently constitutes a research gap. The data is gathered in a quasi-experimental design from an individual school in Germany. Drawing on data from tablet classes and control groups taught without tablet computers, the frequency of use and the students’ level of CIL are examined. While results suggest that (1) students in tablet classes use tablets significantly more often, (2) the control group’s level of CIL is higher than that of tablet class students, and (3) the theoretically established correlation between the use of tablet computers and CIL cannot be maintained, teachers indicate in interviews that there are indeed positive effects that go along with the use of tablet computers (4).
Von Kerstin Drossel, Birgit Eickelmann im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | iPad |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Use of Tablets in Secondary Schools and Its Relationship with Computer Literacy: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 140 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.