Mark WarschauerDies ist keine offizielle Homepage von Mark Warschauer, E-Mails an Mark Warschauer sind hier nicht möglich! |
![]() |
3 Bücher von Mark Warschauer 
12 Texte von Mark Warschauer 
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2004 | ![]() |
6, 1, 5, 4, 3, 7, 9, 4, 3, 6, 2, 1 | Promoting academic literacy with technology - successful laptop programs in K-12 schools (Mark Warschauer, David Grant, Gabriel Del Real, Michele Rousseau) erschienen in System 32 (2004) 525-537 | Text |
2007 | ![]() ![]() |
4, 2, 6, 6, 2, 7, 6, 6, 2, 4, 2, 2 | Information Literacy in the Laptop Classroom (Mark Warschauer) erschienen in Teachers College Record Volume 109, Number 11, November 2007, pp. 2511-2540 | Text |
2008 | ![]() |
2, 3, 4, 4, 4, 8, 9, 1, 1, 7, 2, 1 | Laptops and Literacy - A Multi-Site Case Study (Mark Warschauer) erschienen in Pedagogies: An International Journal, 3: 52–67, 2008 | Text |
2009 | ![]() ![]() |
5, 6, 7, 7, 6, 6, 4, 2, 4, 7, 6, 3 | Learning to Write in the Laptop Classroom (Mark Warschauer) erschienen in Writing & Pedagogy, Vol 1, No 1 (2009) | Text |
2009 | ![]() |
1, 3, 6, 3, 7, 6, 8, 1, 1, 3, 3, 1 | Learning with Laptops - A Multi-Method Case Study (Douglas Grimes, Mark Warschauer) erschienen in Journal of Educational Computing Research | Text |
2010 | ![]() ![]() |
1, 2, 2, 5, 8, 2, 8, 7, 3, 5, 2, 2 | New Technology and Digital Worlds - Analyzing Evidence of Equity in Access, Use, and Outcomes | Text |
2010 | ![]() ![]() |
4, 3, 5, 1, 7, 6, 3, 4, 1, 1, 4, 2 | Laptops and Fourth Grade Literacy - Assisting the Jump over the Fourth-Grade Slump (Kurt A. Suhr, David A. Hernandez, Douglas Grimes, Mark Warschauer) erschienen in Journal of Technology, Learning, and Assessment (Volume 9) | Zeitschriftenartikel |
2010 | ![]() ![]() |
7, 6, 3, 6, 13, 7, 2, 3, 5, 10, 3, 4 | Can One Latop Per Child Save The World's Poor? (Mark Warschauer, Morgan Ames) erschienen in Journal of International Affairs, Fall/Winter 2010, Vol. 64, No. 1. | Text |
2012 | ![]() ![]() |
1, 8, 1, 6, 4, 5, 5, 10, 3, 9, 3, 3 | One Laptop per Child Birmingham - Case Study of a Radical Experiment (Mark Warschauer, Shelia R. Cotten, Morgan Ames) | Text |
2013 | ![]() ![]() |
3, 1, 3, 7, 5, 7, 10, 5, 2, 5, 4, 2 | Digital Writing and Diversity - The Effects of School Laptop Programs on Literacy Processes and Outcomes (Binbin Zheng, Mark Warschauer, George Farkas) erschienen in J. EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH, Vol. 48(3) 267-299, 2013 | Journal-Artikel |
2013 | ![]() ![]() |
1, 2, 3, 5, 3, 6, 3, 2, 1, 4, 4, 2 | Young children and e-reading - research to date and questions for the future (Elizabeth B. Miller, Mark Warschauer) erschienen in Learning, Media and Technology, 2014, Vol. 39, No. 3, 283-305 | Journal-Artikel |
2018 | ![]() ![]() |
1, 4, 5, 4, 7, 7, 4, 1, 1, 7, 3, 3 | Technology and Equity in Education (Mark Warschauer, Ying Xu) erschienen in Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1063 - 1079) ![]() ![]() | Kapitel |
Definitionen von Mark Warschauer
OLPC |
|
Bemerkungen von Mark Warschauer
Von Mark Warschauer gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Biographien


Zeitleiste
CoautorInnen
Morgan Ames, Shelia R. Cotten, George Farkas, David Grant, Douglas Grimes, David A. Hernandez, Tina Matuchniak, Elizabeth B. Miller, Gabriel Del Real, Michele Rousseau, Kurt A. Suhr, Ying Xu, Binbin Zheng
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Mark Warschauer
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
64 Erwähnungen 
- Implementation and Effects Of One-to-One Computing Initiatives - A Research Synthesis (William R. Penuel) (2006)
- Laptops and Literacy - A Multi-Site Case Study (Mark Warschauer) (2008)
- Ubiquitous Computing in K-12 Classrooms - A Systematic Review (Edward C. Bethel, Robert M. Bernard, Philip C. Abrami, Anne C. Wade) (2008)
- Learning with Laptops - A Multi-Method Case Study (Douglas Grimes, Mark Warschauer) (2009)
- Learning to Write in the Laptop Classroom (Mark Warschauer) (2009)
- Integration von Tablet PCs im Rahmen des Medieneinsatzes einer gymnasialen Oberstufe - Endbericht (Björn Eric Stolpmann, Stefan Welling) (2009)
- From Blogs to Bombs - The Future of Digital Technologies in Education (Mark Pegrum) (2009)
- New Technology and Digital Worlds - Analyzing Evidence of Equity in Access, Use, and Outcomes (2010)
- National Education Technology Plan 2010 (2010)
- Can One Latop Per Child Save The World's Poor? (Mark Warschauer, Morgan Ames) (2010)
- 2. Workshop «Lerninfrastruktur in Schulen: 1:1-Computing» (Richard Heinen, Andreas Breiter, Beat Döbeli Honegger, Michael Kerres, Renate Schulz-Zander, Joachim Wedekind, Stefan Welling) (2011)
- DeLFI 2011 - Workshopband (Holger Rohland, Andrea Kienle, Steffen Friedrich) (2011)
- One Laptop per Child Birmingham - Case Study of a Radical Experiment (Mark Warschauer, Shelia R. Cotten, Morgan Ames) (2012)
- Bedingungen innovativen Handelns in Schulen - Funktion und Interaktion von Innovationsbereitschaft, Innovationsklima und Akteursnetzwerken am Beispiel der IKT-Integration an Schulen (Doreen Prasse) (2012)
- Digitale Demenz - Wie wir uns und unsere Kinder um den Verstand bringen (Manfred Spitzer) (2012)
- Bildungsbeilage WOZ 2012 - Mobile Learning (2012)
- Für 188 Dollar das gesammelte Weltwissen in der Schulmappe - Ein Laptop für jedes Kind (Daniel Stern)
- Für 188 Dollar das gesammelte Weltwissen in der Schulmappe - Ein Laptop für jedes Kind (Daniel Stern)
- Digital Writing and Diversity - The Effects of School Laptop Programs on Literacy Processes and Outcomes (Binbin Zheng, Mark Warschauer, George Farkas) (2013)
- Der Wiki-Weg des Lernens - Gestalten und Begleiten von Lernprozessen mit digitalen Kollaborationswerkzeugen (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) (2013)
- Young children and e-reading - research to date and questions for the future (Elizabeth B. Miller, Mark Warschauer) (2013)
- International Computer and Information Literacy Study - Assessment Framework (Julian Fraillon, Wolfram Schulz, John Ainley) (2013)
- BYOD: Re-Examining the Issue of Digital Equity (Rae L. Mancilla) (2014)
- Using Technology to Support At-Risk Students’ Learning (Linda Darling-Hammond, Molly B. Zielezinski, Shelley Goldman) (2014)
- ICILS 2013 - Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern in der 8. Jahrgangsstufe im internationalen Vergleich (Wilfried Bos, Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Renate Schulz-Zander, Heike Wendt) (2014)
- Preparing for Life in a Digital Age - The IEA International Computer and Information Literacy Study International Report (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) (2014)
- Der digitale Rucksack in vier Versuchsklassen der Stadt Zürich - Schlussbericht zur externen Evaluation (Markus Roos, Esther Wandeler, Mirjam Mosimann) (2015)
- Cyberkrank! - Wie das digitalisierte Leben unsere Gesundheit ruiniert (Manfred Spitzer) (2015)
- ICILS 2013 - Vertiefende Analysen zu computer- und informationsbezogenen Kompetenzen von Jugendlichen (Birgit Eickelmann, Julia Gerick, Kerstin Drossel, Wilfried Bos) (2016)
- Risiken und Nebenwirkungen digitaler Informationstechnik (Manfred Spitzer) (2016)
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 8. The Learner and the Learning Process - Research and Practice in Technology-Enhanced Learning (Kwok-Wing Lai)
- 34. A Distributed Leadership Perspective on Information Technologies for Teaching and Learning (Richard Halverson)
- 76. Technology and Equity in Education (Mark Warschauer, Ying Xu)
- 95. Advancing Equity Through Educational Technology: Promising Practices for Adoption, Integration, and Use in K-12 (Molly B. Zielezinski, Linda Darling-Hammond)
- 8. The Learner and the Learning Process - Research and Practice in Technology-Enhanced Learning (Kwok-Wing Lai)
- The Charisma Machine - The Life, Death, and Legacy of One Laptop per Child (Morgan Ames) (2019)
- Status quo der Digitalisierung auf der Primarstufe - DigiPrim - Digitalisierung in Schweizer Schulen und deren Auswirkungen auf Bildungsverläufe (Jessica M. E. Herzing, Leo Röhlke) (2024)
Anderswo finden
Volltexte
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | Laptops and Literacy: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Learning with Laptops: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | Promoting academic literacy with technology: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |