/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Laptops and Fourth Grade Literacy

Assisting the Jump over the Fourth-Grade Slump
Kurt A. Suhr, David A. Hernandez, Douglas Grimes, Mark Warschauer
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark WarschauerSchool districts throughout the country are considering how to best integrate technology into instruction. There has been a movement in many districts toward one-to-one laptop instruction, in which all students are provided a laptop computer, but there is concern that these programs may not yield sufficiently improved learning outcomes to justify their substantial cost. And while there has been a great deal of research on the use of laptops in schools, there is little quantitative research systematically investigating the impact of laptop use on test outcomes, and none among students at the fourth-to-fifth grade levels. This study investigated whether a one-to-one laptop program could help improve English language arts (ELA) test scores of upper elementary students, a group that often faces a slowdown of literacy development during the transition from learning to read to reading to learn known as the fourth-grade slump.
We explore these questions by comparing changes in the ELA test scores of a group of students who entered a one-to-one laptop program in the fourth grade to a similar group of students in a traditional program in the same school district. After two years’ participation in the program, laptop students outperformed non-laptop students on changes in the ELA total score and in the three subtests that correspond most closely to frequent laptop use: writing strategies, literary response and analysis, and reading comprehension.
Von Kurt A. Suhr, David A. Hernandez, Douglas Grimes, Mark Warschauer im Text Laptops and Fourth Grade Literacy (2010)

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Schuleschool

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Laptops and Fourth Grade Literacy: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 336 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-01-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.