Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
There are now a large number of initiatives designed to make laptops with wireless connectivity
available to all students in schools. This paper synthesizes findings from research and
evaluation studies that analyzed implementation and effects of one-to-one initiatives from a
range of countries. Factors related to successful implementation reported in the research include
extensive teacher professional development, access to technical support, and positive teacher
attitudes toward student technology use. Outcome studies with rigorous designs are few, but
those studies that did measure outcomes consistently reported positive effects on technology use,
technology literacy, and writing skills.
Von William R. Penuel im Text Implementation and Effects Of One-to-One Computing Initiatives (2006) In this paper, we provide a definition of one-to-one computing initiatives and
a theoretical framework that elaborates on their potential for improving teaching
and learning, as well as likely conditions for successful implementation. We
then describe the methodology synthesizing findings from 30 separate studies
of one-to-one initiatives. In the results section, we discuss the goals and scale
of different initiatives included in the review, describe particular design features
and factors that may influence teachers and overall implementation most
strongly, and consider evidence of effects shown by the limited number of rigorously
designed studies in the field and follow with an analysis of the untapped
potential of most one-to-one studies to date. Finally, we consider in the conclusion
section what is not yet known but needs to be explored in future studies of
one-to-one initiatives.
Von William R. Penuel im Text Implementation and Effects Of One-to-One Computing Initiatives (2006) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Larry Cuban , Hakan Demirtas , Susan T. Dinnocenti , Douglas N. Gordin , David Grant , James Cengiz Gulek , Christopher M. Hoadley , Robert B. Kozma , Chen-Lin Kulik , James A. Kulik , Dawn M. M. Lane , Deborah L. Lowther , Barbara M. Means , Gary R. Morrison , Roy Pea , Gabriel Del Real , Jeremy Roschelle , Steven M. Ross , Michele Rousseau , Heike Schaumburg , David L. Silvernail , Mark Warschauer | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Ein Notebook pro StudentIn (ENpS) , Evaluationevaluation , LehrerInteacher , Maine’s One-to-One Laptop ProgramMaine’s One-to-One Laptop Program , Notebooklaptop , Notebooks an Schulennotebooks in schools , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing , Schuleschool , Ubiquitous ComputingUbiquitous Computing , USA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
11 Erwähnungen
- Integration von Tablet PCs im Rahmen des Medieneinsatzes einer gymnasialen Oberstufe - Endbericht (Björn Eric Stolpmann, Stefan Welling) (2009)
- 1:1 Computing in der Schule: Wie viele Computer braucht ein Schulkind? - IMS-Fachtagung, 11.02.11 PHZ Schwyz, Goldau (Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2011)
- 9. Mehr Computer = mehr Computereinsatz im Unterricht? - Ein empirischer Vergleich unterschiedlicher ICT-Infrastrukturen (Dominik Petko) (2011)
- Mobile Learning in Widening Contexts - Concepts and Cases (Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook) (2011)
- Lerner/innen-zentrierter Unterricht mit Netbooks - Drei Fallbeispiele von mobilem Lernen in Schweizer Schulen (Christoph Pimmer, Urs Gröhbiel) (2011)
- Bedingungen innovativen Handelns in Schulen - Funktion und Interaktion von Innovationsbereitschaft, Innovationsklima und Akteursnetzwerken am Beispiel der IKT-Integration an Schulen (Doreen Prasse) (2012)
- Digital Writing and Diversity - The Effects of School Laptop Programs on Literacy Processes and Outcomes (Binbin Zheng, Mark Warschauer, George Farkas) (2013)
- Tablets in der Schule - Computer und Unterricht 89 (Stefan Aufenanger, Jürgen Schlieszeit) (2013)
- «Schlagt eure Tablets auf» - vom Hype zum Zukunftsmodell? - Bedingungsfaktoren einer nachhaltigen Implementation von Tablets in die Schule (Luise Ludwig)
- Einführung in die Mediendidaktik - Lehren und Lernen mit digitalen Medien (Dominik Petko) (2014)
- One-to-One Computing and Student Achievement in Ohio High Schools (Nancy L. Williams, Karen H. Larwin) (2016)
- Tablets in Schule und Unterricht - Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien (Jasmin Bastian, Stefan Aufenanger) (2017)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
Volltext dieses Dokuments
Implementation and Effects Of One-to-One Computing Initiatives: Artikel als Volltext (: , 176 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2011-01-17) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).