Barriers to Mobile Learning Advancements in the United KingdomDavid Whyley
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 807 bis 816), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Since its ambitious, visionary beginning in 2003 in Wolverhampton, mobile learning continues to expand and evolve in the UK. Mobile technologies, as well, continue to expand and evolve with tablets, Chromebooks, and even laptops viewed as “mobile” devices. Drawing on a range of resources (e.g., interviews with 16 influential practitioners), then, this chapter addresses the question: what is the status of mobile learning in the UK some 15 years later? In developing an answer, we explore mobile devices, models of mobile device ownership, and the pedagogical uses of mobile devices for mobile learning.
Von David Whyley im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Barriers to Mobile Learning Advancements in the United Kingdom Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | William R. Penuel | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Chromebook , Google , Google Classroom , Microsoft , mobile learningmobile learning , Office 365 , United KingdomUnited Kingdom | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Apple |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Barriers to Mobile Learning Advancements in the United Kingdom: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 196 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.