One-to-One Computing and Student Achievement in Ohio High Schools
Nancy L. Williams, Karen H. Larwin
Erstpublikation in: Journal of Research on Technology in Education
Publikationsdatum:

Zusammenfassungen
This study explores the impact of one-to-one computing on student achievement in Ohio high schools as measured by performance on the Ohio Graduation Test (OGT). The sample included 24 treatment schools that were individually paired with a similar control school. An interrupted time series methodology was deployed to examine OGT data over a period of 5 to 8 years. Overall student performance and content-specific achievement in math, reading, science, social studies, and writing were not significantly affected by the introduction of 1:1 computing. Treatment schools using a netbook device produced the greatest overall change in scores.
Von Nancy L. Williams, Karen H. Larwin im Text One-to-One Computing and Student Achievement in Ohio High Schools (2016) 
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Alan Bain , Damian Bebell , Phyllis Blumenfeld , Kevin Burden , Larry Cuban , Hakan Demirtas , Carolyn M. Evertson , Barry Fishman , Aaron K. Gritter , James Cengiz Gulek , Jennifer Higgins , Paul Hopkins , Winnie Hu , Fethi A. Inan , Joseph Krajcik , Deborah L. Lowther , Dr Trevor Male , Stewart Martin , Ron Marx , Gary R. Morrison , Cathleen Norris , William R. Penuel , Demetra Pollard , Steven M. Ross , Michael Russell , David L. Silvernail , Elliot Soloway , J. Daniel Strahl , Christine Trala , Carol S. Weinstein , Mark E. Weston | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Fragen KB IB clear | Was bringt eine 1:1-Ausstattung? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing
, ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), LehrerIn, Notebooks an Schulen, Unterricht |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen 
Anderswo finden
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.