/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Handbook of Classroom Management

Research, Practice, and Contemporary Issues
local 
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Classroom ManagementClassroom management is a topic of enduring concern for teachers, administrators, and the public. It consistently ranks as the first or second most serious educational problem in the eyes of the general public, and beginning teachers consistently rank it as their most pressing concern during their early teaching years. Management problems continue to be a major cause of teacher burnout and job dissatisfaction. Strangely, despite this enduring concern on the part of educators and the public, few researchers have chosen to focus on classroom management or to identify themselves with this critical field. "The Handbook of Classroom Management" has four primary goals: to clarify the term classroom management; to demonstrate to scholars and practitioners that there is a distinct body of knowledge that directly addresses teachers' managerial tasks; to bring together disparate lines of research and encourage conversations across different areas of inquiry; and to promote a vigorous agenda for future research in this area. To this end, 47 chapters have been organized into 10 sections, each chapter written by a recognized expert in that area.
Cutting across the sections and chapters are the following themes: first, positive teacher-student relationships are seen as the very core of effective classroom management; second, classroom management is viewed as a social and moral curriculum; third, external reward and punishment strategies are not seen as optimal for promoting academic and social-emotional growth and self-regulated behavior; and, fourth, to create orderly, productive environments teachers must take into account student characteristics such as age, developmental level, race, ethnicity, cultural background, socioeconomic status, and ableness. Like other research handbooks, "the Handbook of Classroom Management" provides an indispensable reference volume for scholars, teacher educators, in-service practitioners, and the academic libraries serving these audiences. It is also appropriate for graduate courses wholly or partly devoted to the study of classroom management.
Von Klappentext im Buch Handbook of Classroom Management (2006)

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum , LehrerInteacher , Schuleschool

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

iconVolltext dieses Dokuments

Handbook of Classroom Management: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 7304 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Handbook of Classroom Management E - - 0 0805847545 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.