/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Fragen

Was bringt eine 1:1-Ausstattung?

iconBemerkungen

It is sometimes taken for granted that the one-to-one setting is most effective, rather than considering a variety of settings (see Figure 1 for a diagram depicting some of the ways tablets can be deployed in classrooms). In our literature search, only one study explicitly considered the differences between one-to-one and many-to-one use of tablets (Lin et al., 2012), indicating that using tablets can improve learning outcomes in both settings. Importantly though, it was the many-to-one groups that exhibited more peer collaboration and produced higher quality artefacts.
Von B. Haßler, L. Major, S. Hennessy im Text Tablet use in schools (2015)
The lack of direct comparison between one-to-one and one-to-many scenarios in tablet research appears to mirror the laptop research literature. For instance, a special issue (Bebell&O’Dwyer, 2010) focuses on various aspects of one-to-one educational use of laptops, with one study comparing one-to-one to no technology (Shapley et al., 2010), but no discussion of oneto- one to one-to-many. An exception to this is Larkin’s (2011) comparison, suggesting that two-to-one laptop use is preferable to one-to-one, achieving a better balance between productivity, student engagement, social activity and individualized learning in primary schools.
Von B. Haßler, L. Major, S. Hennessy im Text Tablet use in schools (2015)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diese Frage 665
Webzugriffe auf diese Frage 216391013831
2016