Handheld Devices are Ready-at-HandErstpublikation in: Communications of the ACM, v.44 n.6, p.15-20, June 2001
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Bottom line: it’s unreasonable
to expect computers to have a positive
impact on learning and
teaching if students and teachers
have limited access to them.
Von Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx im Text Handheld Devices are Ready-at-Hand (2001) Like its predecessors - the pencil, paper, and calculator - computers must be within arm’s reach, mobile, and palm-accessible in order to make a difference in the classroom.
Von Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx im Text Handheld Devices are Ready-at-Hand (2001) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Cmap Tools, Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), Lehrplan 21, Notebooks an Schulen, PAAM |
Tagcloud
Zitate aus diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel
As long as computer labs are down the hallway and up the stairs, teachers will consider them irrelevant to learning and teaching.
von Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx im Text Handheld Devices are Ready-at-Hand (2001) Bottom line: it’s unreasonable to expect computers to have a positive
impact on learning and teaching if students and teachers have limited access to them.
von Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx im Text Handheld Devices are Ready-at-Hand (2001) Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
16 Erwähnungen
- Handheld Use in K-12 - A Descriptive Account (Michael Curtis, Kathleen Luchini, William Bobrowsky, Chris Quintana, Elliot Soloway) (2002)
- Palm Education Pioneers Program - Final Evaluation Report (Valerie Crawford, SRI International, Phil Vahey) (2002)
- Computer Support for Collaborative Learning - Foundations for a CSCL Community - Proceedings of CSCL 2002 (Gerry Stahl) (2002)
- A walk on the WILD side - How wireless handhelds may change CSCL (Jeremy Roschelle, Roy Pea) (2002)
- Unlocking the learning value of wireless mobile devices (Jeremy Roschelle) (2003)
- Computer supported collaborative learning using wirelessly interconnected handheld computers (Gustavo Zurita, Miguel Nussbaum) (2003)
- Learning to Solve Problems with Technology (2nd ed.) - A Constructivist Perspective (David H. Jonassen, Jane Howland, Joi Moore, Rose M. Marra) (2003)
- 3. Learning From the Internet - Information to Knowledge Through Inquiry (Jane Howland, David H. Jonassen, Rose M. Marra, Joi Moore)
- Ambient wood - designing new forms of digital augmentation for learning outdoors (Yvonne Rogers, Sara Price, Geraldine Fitzpatrick, Rowanne Fleck, Eric Harris, Hilary Smith, Cliff Randell, Henk L. Muller, Claire O'Malley, Danaë Stanton, Mark K. Thompson, Mark J. Weal) (2004)
- PDA macht Schule - M-Learning in der Sekundarstufe (Petra Haller) (2005)
- Konzepte und Wirkungszusammenhänge bei Beschaffung und Betrieb von Informatikmitteln an Schulen (Beat Döbeli Honegger) (2005)
- SketchMap - A Collaborative Tool to Learn Basic Cartographical Concepts (Pamela Ravasio, Vincent Tscherter, Hitoshi Enjoji, Masanori Sugimoto) (2006)
- Informatische Bildung in der Wissensgesellschaft - Praxisband der 12. Fachtagung "Informatik und Schule - INFOS 2007" der Gesellschaft für Informatik e. V. (Peer Stechert) (2007)
- Bringing Schools into the 21st Century (Guofang Wan, Dianne M. Gut) (2011)
- 9. The Mobile School (Teresa J. Franklin)
- One-to-One Computing and Student Achievement in Ohio High Schools (Nancy L. Williams, Karen H. Larwin) (2016)
- Tablets in Schule und Unterricht - Forschungsmethoden und -perspektiven zum Einsatz digitaler Medien (Jasmin Bastian, Stefan Aufenanger) (2017)
- 10. Mobiles Lernen. Auch zu Hause? - Außerschulisches Lernen in Tablet- und Nicht-Tabletklassen im Vergleich (Doreen Prasse, Nives Egger, Beat Döbeli Honegger) (2017)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
Volltext dieses Dokuments
Handheld Devices are Ready-at-Hand: Artikel als Volltext (: , 110 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).