/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Mobile School

Teresa J. Franklin
Zu finden in: Bringing Schools into the 21st Century (Seite 187 bis 203), 2011   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile technologies are beginning to interface with Web 2.0 tools, immersive virtual worlds, and online environments to present educational opportunities for traditional and nontraditional learners within communities of learners. The use of Web 2.0 tools to build new community learning ecosystems by today´s students using cell phones, mp3 players, and iPod devices to stay connected will be discussed in the context of digital citizenship. The use of simulations and virtual environments to build learning spaces that provide connections to students globally will be explored. How these 21st century digital interfaces will challenge the educational institutions of K-12 to create a more rigorous, immersive, and differentiated learning environments will be presented.
Von Jessica Collins, Denis Doyon, Christie McAuley im Buch Bringing Schools into the 21st Century (2011) im Text The Mobile School

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Leonard A. Annetta, Phyllis Blumenfeld, Stephanie C. Bohr, Jay Cross, Larry Cuban, Richard Van Eck, Barry Fishman, Thomas Friedman, Henry Jenkins, David H. Jonassen, Joseph Krajcik, Shelby Gull Laird, Jun Li, Ron Marx, Joel A. Michael, Marshall R. Murray, Cathleen Norris, Diana G. Oblinger, John C. Park, Marc Prensky, Allen A. Rovick, Elliot Soloway

Begriffe
KB IB clear
Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986Teachers and Machines (Larry Cuban) 2, 1, 2, 1, 7, 6, 4, 2, 1, 4, 7, 12831799
1992ICCAL '92 (Ivan Tomek) 6, 6, 8, 4, 6, 4, 2, 7, 9, 9, 6, 77827907
1996Computers in the classroom (David H. Jonassen) 3, 3, 1, 8, 6, 1, 1, 3, 4, 3, 9, 726117866
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 1, 1, 3, 10, 10, 3, 2, 3, 4, 2, 7, 357731318
2005     The World Is Flat (Thomas Friedman) 1, 1, 8, 13, 7, 2, 6, 6, 6, 4, 8, 116870111085
2006Digital Game-Based Learning3, 1, 2, 4, 6, 5, 8, 7, 11, 8, 13, 18151518669
2006   Convergence Culture (Henry Jenkins) 3, 1, 1, 12, 6, 2, 2, 1, 8, 1, 7, 23432314
2006Educause Quarterly 3/20061, 4, 3, 3, 3, 7, 2, 2, 2, 1, 1, 22232644
2006    Informal Learning (Jay Cross) 4, 4, 3, 12, 8, 3, 3, 6, 4, 3, 6, 6251036970
2011    The Digital Divide (Mark Bauerlein) 24, 24, 28, 22, 16, 8, 19, 10, 9, 22, 12, 61513561620
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1992    ABASE (Jun Li, Allen A. Rovick, Joel A. Michael) 7200
2001    Handheld Devices are Ready-at-Hand (Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx) 4, 5, 5, 3, 11, 8, 8, 1, 2, 3, 6, 3141731076
2001    Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 14, 14, 10, 13, 9, 4, 5, 7, 8, 9, 13, 131159132261
2001    Do They Really Think Differently? (Marc Prensky) 2, 2, 1, 5, 4, 2, 1, 2, 4, 2, 5, 316133637
2006    Digital Game-Based Learning (Richard Van Eck) 4, 1, 1, 1, 5, 1, 1, 2, 2, 3, 5, 78107521
2006    Games and Learning (Diana G. Oblinger) 1500
2006    Serious Games (Leonard A. Annetta, Marshall R. Murray, Shelby Gull Laird, Stephanie C. Bohr, John C. Park) 1400

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Mobile School: Digital Communities Created by Mobile Learners: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 124 kByte; WWW: Link OK 2019-02-28)
LokalThe Mobile School: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 124 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.