Digital Game-Based LearningIt's Not Just the Digital Natives Who Are Restless
Zu finden in: Digital Game-Based Learning, 2006
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Zusammenfassungen
With the widespread public interest in games as learning tools, DGBL proponents now need to explain why games are engaging and effective and how those principles can be leveraged to best integrate games into the learning process.
Von Klappentext im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning In this article, I will outline why DGBL
is effective and engaging, how we can
leverage those principles to implement
DGBL, how faculty can integrate commercial
off-the-shelf (COTS) DGBL in the
classroom, what DGBL means for institutional
IT support, and the lessons we can
learn from past attempts at technological
innovations in learning.
Von Richard Van Eck im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning After years of research and proselytizing, the
proponents of digital game-based learning
(DGBL) have been caught unaware. Like the person
who is still yelling after the sudden cessation
of loud music at a party, DGBL proponents have
been shouting to be heard above the prejudice
against games. But now, unexpectedly, we have
everyone’s attention. The combined weight of
three factors has resulted in widespread public
interest in games as learning tools.
Von Richard Van Eck im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Steven Johnson , Diana G. Oblinger , James L. Oblinger , Seymour Papert , Marc Prensky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | AkkommodationAccommodation , Computerspielecomputer game , Digital NativesDigital Natives , game-based learninggame-based learning , Lernenlearning | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Texte |
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Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Assimilation, Digital Immigrants |
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
11 Erwähnungen
- Educause Quarterly 3/2006 (2006)
- Games and Learning (Diana G. Oblinger)
- The Horizon Report 2007 (Laurence F. Johnson, Alan Levine, Rachel S. Smith) (2007)
- Computerspiele und Videogames in formellen und informellen Bildungskontexten (2008)
- Unterrichten mit Computerspielen - Didaktische Potenziale und Ansätze für den gezielten Einsatz in Schule und Ausbildung (Dominik Petko)
- Facebook and academic performance (Paul A. Kirschner, Aryn Karpinski) (2010)
- Bringing Schools into the 21st Century (Guofang Wan, Dianne M. Gut) (2011)
- 9. The Mobile School (Teresa J. Franklin)
- Serious Games and Edutainment Applications (Minhua Ma, Andreas Oikonomou, Lakhmi C. Jain) (2012)
- 21. Experiences of Promoting Student Engagement Through Game-Enhanced Learning (Therese Charles, David Bustard, Michael David Black)
- smartphone geht vor - Wie Schule und Hochschule mit dem Aufmerksamkeitskiller umgehen können (Andreas Belwe, Thomas Schutz) (2014)
- Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung - Beiträge der GMW-Jahreskonferenz 2016 (Josef Wachtler, Martin Ebner, Ortrun Gröblinger, Michael Kopp, Erwin Bratengeyer, Hans-Peter Steinbacher, Christian Freisleben-Teutscher, Christine Kapper) (2016)
- Game-Based-Learning in Aus- und Weiterbildung - von der Idee zur Umsetzung (Sandra Niedermeier, Claudia Müller)
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
- 7. Game-Play: Effects of Online Gamified and Game-Based Learning on Dispositions, Abilities and Behaviours of Primary Learners (Jawaher Alghamdi, Charlotte Holland)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 40. Assessing Problem-Solving Skills in Game-Based Immersive Environments (Valerie J. Shute, Benjamin Emihovich)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 18. Lernspiele und Gamification (Jacqueline Schuldt)
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Digital Game-Based Learning: Artikel als Volltext (: , 245 kByte; : 2021-03-20) |
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel auch schon in Blogpostings erwähnt.