Educause Review 40/5September/October 2005 Volume 40, Number 5
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Kapitel
- Engage Me or Enrage Me - What Today’s Learners Demand (Marc Prensky)
- Father Google and Mother IM - Confessions of a Net Gen Learner (Carie Windham)
- Five Points of Connectivity (Anthony Potoczniak, Sarah E. Smith )
Dieses Journal erwähnt ...
Personen KB IB clear | Stephen Downes , Brian Lamb | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | attention deficit disorder (ADD)attention deficit disorder , Blackboard , Computerspielecomputer game , Croquet , del.icio.us , E-Maile-mail , flickr , Google , Instant MessagingInstant Messaging , Kinderchildren , Kreativitätcreativity , Motivationmotivation , NewsgroupsNewsgroups , PodcastPodcast , Podcasts in educationPodcasts in education , Portfolio , PowerPoint , Schuleschool , social bookmarkingsocial bookmarking , WebCT , Weblogsblogging , Weblogs in educationWeblogs in education , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education , Wikipedia | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Journal erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, Folksonomy, LehrerIn, Lernen, RSS, social software, Unterricht |
Tagcloud
Zitate im Journal
One of the many problems that today’s professors face is getting the upper hand in a classroom filled with distractions - from cell phones to iPods to PDA games.
Von Carie Windham im Journal Educause Review 40/5 (2005) im Text Father Google and Mother IM The big difference from today is this: the kids back then didn’t expect to be engaged by everything they did. There were no video games, no CDs, no MP3s - none of today’s special effects. Those kids’ lives were a lot less rich - and not just in money: less rich in media, less rich in communication, much less rich in creative opportunities for students outside of school. Many if not most of them never even knew what real engagement feels like.
Von Marc Prensky im Journal Educause Review 40/5 (2005) im Text Engage Me or Enrage Me Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
9 Erwähnungen
- Digital Game-Based Learning - EDUCAUSE Review, vol. 41, no. 2 (March/April 2006) (2006)
- Digital Game-Based Learning - It's Not Just the Digital Natives Who Are Restless (Richard Van Eck)
- Digitales Lernen - Forschung - Praxis - Märkte. Ein Reader zum E-Learning. (Lutz P. Michel) (2006)
- The 'digital natives' debate - A critical review of the evidence (Sue Bennett, Karl Maton, Lisa Kervin) (2008)
- Gibt es eine 'Net Generation'? (Rolf Schulmeister) (2008)
- Emerging technologies for learning III (BECTA) (2008)
- Growing up with Google - What it means to education (Diana G. Oblinger)
- Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien - Eine qualitative Studie als Beitrag zur Medienbildung (Isabel Zorn) (2009)
- From Blogs to Bombs - The Future of Digital Technologies in Education (Mark Pegrum) (2009)
- Digital Skills - Unlocking the Information Society (Alexander J. A. M. van Deursen, Jan A. G. M. van Dijk) (2014)
Volltext dieses Dokuments
Five Points of Connectivity: Artikel als Volltext (: , 149 kByte; : 2021-03-20) | |
Engage Me or Enrage Me: Artikel als Volltext (: , 182 kByte; : 2021-03-20) | |
Father Google and Mother IM: Artikel als Volltext (: , 243 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Journal
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Journal ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.