Game-Play: Effects of Online Gamified and Game-Based Learning on Dispositions, Abilities and Behaviours of Primary LearnersJawaher Alghamdi, Charlotte Holland
Zu finden in: Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (Seite 55 bis 63), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This meta-level review of the literature set-out to examine the impacts of game-based/gamified learning on dispositions, cognitive abilities and behaviours of learners aged 6–12, and to identify the factors that contributed to these impacts. A total of seventeen relevant studies were identified that had been implemented across a range of disciplinary areas in the period under review (2005–2015). The results indicate that online gamified/games-based learning has been shown to increase the level of academic performance of learners, and improve cognitive competencies in problem-solving, multiplicative reasoning ability, self-efficacy and critical thinking. Learners’ intrinsic motivation has been shown to have been enhanced through motivational factors (confidence, satisfaction and enjoyment) promoted within the online game design, and this had a direct effect on increasing engagement and improving academic achievement.
Von Jawaher Alghamdi, Charlotte Holland im Konferenz-Band Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing (2017) im Text Game-Play: Effects of Online Gamified and Game-Based Learning on Dispositions, Abilities and Behaviours of Primary Learners Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Richard Van Eck , Marc Prensky | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | game-based learninggame-based learning | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Game-Play: Effects of Online Gamified and Game-Based Learning on Dispositions, Abilities and Behaviours of Primary Learners: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 159 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.