Mobile Learning in K-12: Roadblocks to AdoptionZu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 859 bis 875), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Mobile learning and mobile technologies have garnered a significant amount of attention in K-12. As we define it, mobile learning is about 24/7, all-the-time, everywhere learning that is supported by mobile technologies. And, as we argue that mobile learning is increasingly a dominant form of learning, we look to better understand the roadblocks that are holding back its adoption in K-12. To that end, then, we look back in time and we look forward in time to identify the issues involved in mobile learning adoption in K-12. Rooted then in that analysis, we are optimistic that mobile learning can and will be adopted in K-12 over the next 5 years.
Von Cathleen Norris, Elliot Soloway im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Mobile Learning in K-12: Roadblocks to Adoption Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Phyllis Blumenfeld , Erik Brynjolfsson , Barry Fishman , Joseph Krajcik , Agnes Kukulska-Hulme , Ron Marx , Andrew McAfee , Geoffrey A. Moore , Cathleen Norris , Mike Sharples , Natasha Singer , Elliot Soloway , Josie Taylor , John Traxler , Giasemi Vavoula | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Chromebook , mobile learningmobile learning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Mobile Learning in K-12: Roadblocks to Adoption: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 366 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.