Learning in the CloudHow (and Why) to Transform Schools with Digital Media
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This comprehensive and cutting-edge book portrays a vision of how digital media can help transform schools, and what kinds of curriculum, pedagogy, assessment, infrastructure, and learning environments are necessary for that transformation to take place. The author and his research team spent thousands of hours observing classes and interviewing teachers and students in both successful and unsuccessful technology-rich schools throughout the United States and other countries. Featuring lessons learned as well as analysis of the most up-to-date research, they offer a welcome response to simplistic approaches that either deny the potential of technology or exaggerate its ability to reform education simply by its presence in schools.
Von Klappentext im Buch Learning in the Cloud (2011) Dieses Buch erwähnt ...
Fragen KB IB clear | Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt? |
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , LehrerInteacher , Lernenlearning , Schuleschool |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lehrplan 21, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen
- One Laptop per Child Birmingham - Case Study of a Radical Experiment (Mark Warschauer, Shelia R. Cotten, Morgan Ames) (2012)
- Digital Writing and Diversity - The Effects of School Laptop Programs on Literacy Processes and Outcomes (Binbin Zheng, Mark Warschauer, George Farkas) (2013)
- Der digitale Rucksack in vier Versuchsklassen der Stadt Zürich - Schlussbericht zur externen Evaluation (Markus Roos, Esther Wandeler, Mirjam Mosimann) (2015)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
Co-zitierte Bücher
The Impact of Maine’s One-to-One Laptop Program on Middle School Teachers and Students
Phase One Summary Evidence
(David L. Silvernail, Dawn M. M. Lane) (2004)(Mark Warschauer) (2006)
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.