Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Laptops and Literacy

A Multi-Site Case Study
Erstpublikation in: Pedagogies: An International Journal, 3: 52–67, 2008
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark WarschauerThis article presents findings from a 2-year laptop and literacy study conducted in Southern California from 2003 to 2005. The study was designed to examine the relationship of laptop use to student literacy practices. A complete report on the findings can be found in Warschauer (2006). This article is a summary of the study’s major findings.
Von Mark Warschauer im Text Laptops and Literacy (2008)
Mark WarschauerThis multi-site case study examined literacy practices in 10 U.S. schools with one-to-one computing programs where all students had access to laptop computers throughout the school day. Important changes noted in the processes, sources, and products of literacy were along the lines often touted by educational reformers but seldom realized in schools. For example, reading instruction featured more scaffolding and epistemic engagement, whereas student writing became more iterative; more public, visible, and collaborative; more purposeful and authentic; and more diverse in genre. Students also gained important technology-related literacies such as those that involve analysing information or producing multimedia. However, laptop programs were not found to improve test scores or erase academic achievement gaps between students with low and high socioeconomic status. Both the benefits and limitations of laptop programs are discussed in this article.
Von Mark Warschauer im Text Laptops and Literacy (2008)

iconBemerkungen

Beats BibliothekarLeider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
ACRL Association of College and Research Libraries, Manuel Castells, Larry Cuban, J. P. Gee, Mark Warschauer

Fragen
KB IB clear
ENpS: Verbessert ENpS den Lernerfolg?
ENpS: Wie verändert ENpS den Unterricht?

Begriffe
KB IB clear
Ein Notebook pro StudentIn (ENpS), One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing, Schreibenwriting
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 local secure Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 8, 4, 9, 9, 6, 12, 12, 8, 8, 7, 4, 834628400
2000 local secure Information Literacy Competency Standards for Higher Education (ACRL Association of College and Research Libraries) 2, 2, 5, 5, 1, 3, 3, 4, 3, 1, 2, 6486568
2001 local secure Oversold and Underused (Larry Cuban) 3, 4, 2, 7, 3, 1, 7, 5, 2, 5, 1, 659761345
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 5, 1, 8, 5, 2, 3, 11, 3, 1, 1, 5, 433124734
2004 local secure Situated Language and Learning (J. P. Gee) 1, 1, 1, 7, 2, 3, 8, 1, 1, 3, 2, 57175315
2006Laptops and Literacy (Mark Warschauer) 1, 1, 6, 2, 2, 5, 11, 2, 5, 3, 1, 4934290

iconDieser Text  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Notebook, Notebooks an Schulen

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalLaptops and Literacy: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 83 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.