Beats Biblionetz - Bücher

/ en / Traditional / help

Situated Language and Learning

A Critique of Traditional Schooling (Literacies)
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Why do poor and minority students under-perform in school? Do computer games help or hinder learning? What can new research in psychology teach educational policy-makers? In this major new book, James Gee tackles the 'big ideas' about language, literacy and learning, applying his findings to real problems facing educationalists today. He tackles controversial debates such as the New Literacy Studies, and the idea that the academic language required to study, for example, Mathematics and the Sciences, is exclusionary and places unfair demands on poor and minority students. Gee also explores learning outside the classroom, looking at computer and video games and comparing the way a child interacts with others and technology to learn and play, with school-based learning in science classrooms. Bringing together the latest research from a number of disciplines, Language, Literacy and Learning is a bold, ambitious book by a leading figure in the field. It is essential reading for anyone interested in education and language.
Von Klappentext im Buch Situated Language and Learning (2004)

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ulrich Beck, John Seely Brown, Manuel Castells, Allan Collins, Andrea DiSessa, Peter Drucker, P. Duguid, J. P. Gee, Malcolm Gladwell, Jean Lave, Steven Pinker, Jeremy Rifkin, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
Identitätidentity, Lernenlearning, Schuleschool, Sprachelanguage
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 8, 7, 11, 14, 5, 12, 11, 5, 5, 7, 6, 1014718101698
1986Risikogesellschaft (Ulrich Beck) 8, 3, 8, 6, 4, 8, 7, 4, 6, 4, 3, 95459258
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 8, 4, 13, 4, 5, 9, 12, 3, 1, 5, 2, 9138291180
1995 local secure The End of Work (Jeremy Rifkin) 2, 1, 7, 5, 3, 5, 9, 4, 3, 5, 2, 520385164
1996 local secure Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 8, 4, 9, 9, 6, 12, 12, 8, 8, 7, 4, 834628400
1999Management Challenges for the 21st Century (Peter Drucker) 7000
2000  local secure Access (Jeremy Rifkin) 5, 4, 9, 7, 5, 10, 9, 7, 7, 7, 4, 9237192500
2000  local secure Der Tipping Point (Malcolm Gladwell) 5, 1, 7, 5, 5, 8, 13, 6, 10, 17, 9, 361737363098
2001Changing Minds (Andrea DiSessa) 1, 6, 6, 4, 1, 4, 10, 3, 4, 5, 2, 623561196
2003  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 5, 1, 8, 5, 2, 3, 11, 3, 1, 1, 5, 432124734
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local secure web Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 6, 3, 7, 9, 2, 7, 10, 2, 3, 9, 8, 7591171357

icondieses Buch  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Everything Bad is Good for You

How Popular Culture Is Making Us Smarter

(Steven Johnson) (2005)  local secure 
Buchcover

Democratizing Innovation

(E. von Hippel) (2005) local secure web 
Buchcover

The Wealth of Networks

How Social Production Transforms Markets and Freedom

(Yochai Benkler) (2006) local secure web 
Buchcover

Convergence Culture

Where Old and New Media Collide

(Henry Jenkins) (2006) local secure 
Buchcover

Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out

kids living and learning with new media

(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)  local secure web 

iconVolltext dieses Dokuments

LokalSituated Language and Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 851 kByte)

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

PHZH (ER 925 G297 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
Situated Language and LearningE--120040415317762SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.