/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Situated Language and Learning

A Critique of Traditional Schooling (Literacies)
, local 
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Situated Language and LearningWhy do poor and minority students under-perform in school? Do computer games help or hinder learning? What can new research in psychology teach educational policy-makers? In this major new book, James Gee tackles the 'big ideas' about language, literacy and learning, applying his findings to real problems facing educationalists today. He tackles controversial debates such as the New Literacy Studies, and the idea that the academic language required to study, for example, Mathematics and the Sciences, is exclusionary and places unfair demands on poor and minority students. Gee also explores learning outside the classroom, looking at computer and video games and comparing the way a child interacts with others and technology to learn and play, with school-based learning in science classrooms. Bringing together the latest research from a number of disciplines, Language, Literacy and Learning is a bold, ambitious book by a leading figure in the field. It is essential reading for anyone interested in education and language.
Von Klappentext im Buch Situated Language and Learning (2004)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ulrich Beck, John Seely Brown, Manuel Castells, Allan Collins, Andrea DiSessa, Peter Drucker, P. Duguid, J. P. Gee, Malcolm Gladwell, Jean Lave, Steven Pinker, Jeremy Rifkin, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
Identitätidentity, kulturelles Kapital, Lernenlearning, Schuleschool, Sprachelanguage, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 4, 4, 12, 12, 11, 3, 8, 2, 4, 8, 6, 51773952146
1986  local  Risikogesellschaft (Ulrich Beck) 7, 2, 10, 3, 12, 2, 2, 7, 1, 3, 2, 47574577
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 8, 2, 9, 3, 10, 1, 1, 8, 1, 2, 5, 6170261516
1995 local  The End of Work (Jeremy Rifkin) 3, 6, 1, 8, 5, 13, 2, 10, 11, 1, 1, 423384489
1996 local  Der Aufstieg der Netzwerkgesellschaft (Manuel Castells) 2, 6, 1, 11, 6, 22, 2, 6, 10, 6, 1, 551625796
1999 Management Challenges for the 21st Century (Peter Drucker) 9000
2000  local  Access (Jeremy Rifkin) 6, 6, 7, 5, 9, 1, 5, 5, 1, 4, 3, 5267552851
2000  local  Der Tipping Point (Malcolm Gladwell) 2, 7, 2, 10, 4, 85, 2, 3, 6, 4, 1, 7193773635
2001 local  Changing Minds (Andrea DiSessa) 1, 6, 1, 9, 3, 10, 1, 4, 8, 4, 2, 730671457
2003  local  What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy (J. P. Gee) 7, 9, 9, 3, 15, 1, 6, 9, 3, 5, 5, 7441371024
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local web  Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 2, 7, 2, 10, 2, 11, 1, 11, 1, 1, 1, 117011111733

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

icon12 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Everything Bad is Good for You

How Popular Culture Is Making Us Smarter

(Steven Johnson) (2005)  local 
Buchcover

Democratizing Innovation

(E. von Hippel) (2005) local web 
Buchcover

Convergence Culture

Where Old and New Media Collide

(Henry Jenkins) (2006) local 
Buchcover

Living and Learning with New Media

Summary of Findings from the Digital Youth Project

(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008) local web 
Buchcover

The Network Society

A Cross-Cultural Perspective

(Manuel Castells) (2004) local 
Buchcover

Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out

kids living and learning with new media

(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)  local web 

iconVolltext dieses Dokuments

Situated Language and Learning: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 851 kByte)

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

PHZH (ER 925 G297 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Situated Language and Learning E - - 1 2004 0415317762 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.