/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Learner and the Learning Process

Research and Practice in Technology-Enhanced Learning
Kwok-Wing Lai
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis overview chapter surveys the most significant developments of technology-enhanced learning (TEL) in primary and secondary education in the last 10 years to highlight some significant learning issues and challenges related to technology use in the twenty-first century, and also their implications to the learner and how these changes affect the learning process. New developments such as advances in neuroscience research, innovative pedagogical practices such as flipped learning, one-to-one computing, and online learning are discussed. While in the last 10 years there has been increasing focus on the learner rather than on the technology, mainstream research is still looking for technological impacts or effects on learning outcomes, and many adopt a rather deterministic view on the use of digital technologies in education. It is also noted that how innovative technology-supported learning environments can be scaled up and sustained is a major issue. Also, more attention needed be put on the psychological and emotional effects of TEL, as well as health and safety issues of digital technology use on the young learners.
Von Kwok-Wing Lai im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text The Learner and the Learning Process

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Richard E. Clark , Larry Cuban , Alberta Education , Thomas Fuchs , Anke Görzig , Leslie Haddona , Margaret L. Hilton , Robert B. Kozma , Kwok-Wing Lai , Sonia Livingstone , Tina Matuchniak , Seymour Papert , James W. Pellegrino , Marc Prensky , Larry D. Rosen , Neil Selwyn , Mark Warschauer , Ludger Wößmann

Begriffe
KB IB clear
cognitive load theory (CLT) , microbloggingmicroblogging , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5, 18 343 47 18 5930
1986 Teachers and Machines (Larry Cuban) 7, 5, 4, 5, 4, 1, 9, 5, 4, 2, 5, 2 50 3 2 1124
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 4, 11, 25, 3, 2, 5, 8, 5, 10, 10, 13, 19 120 240 19 1265
2010 local  Rewired (Larry D. Rosen) 9, 3, 4, 7, 2, 3, 5, 2, 3, 8, 8, 7 3 16 7 647
2011 local  Education and Technology (Neil Selwyn) 4, 4, 8, 10, 2, 3, 13, 3, 6, 4, 5, 4 11 66 4 681
2011  local  The Digital Divide (Mark Bauerlein) 3, 9, 22, 2, 2, 3, 16, 2, 5, 5, 4, 4 185 42 4 2261
2012 local web  Education for Life and Work (James W. Pellegrino, Margaret L. Hilton) 70, 11, 2, 7, 1, 7, 4, 3, 1 20 17 1 106
2012 local web  Bring your own device: A Guide for Schools (Province of Alberta) 2, 2, 9, 2, 4, 1, 4, 3, 5, 5, 1, 3 5 4 3 556
2012 Children, risk and safety on the internet (Sonia Livingstone, Leslie Haddona, Anke Görzig) 1, 5, 9, 3, 6, 4, 1, 1, 6, 2, 6, 1 3 4 1 386
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1983 local web  Reconsidering research on learning from media (Richard E. Clark) 3, 4, 6, 8, 4, 1, 7, 3, 6, 8, 8, 12 23 8 12 483
1994 local web  Will media influence learning? (Robert B. Kozma) 3, 9, 6, 3, 1, 3, 9, 4, 3, 5, 4, 1 15 23 1 1518
2001 local web  Do They Really Think Differently? (Marc Prensky) 4, 4, 6, 6, 3, 3, 6, 3, 3, 4, 3, 3 18 13 3 979
2004 local web  Computers and Student Learning (Thomas Fuchs, Ludger Wößmann) 4, 7, 7, 2, 1, 2, 7, 4, 3, 9, 6, 1 25 10 1 2242
2009 local web  ICT Supporting the Learning Process: The Premise, Reality, and Promise (Kwok-Wing Lai) 1, 1, 2, 2, 5, 5, 3, 2, 2, 2, 4, 2 3 3 2 198
2009 local web  Comparative Analysis of Policies for ICT in Education (Robert B. Kozma) 4, 3, 6, 9, 4, 1, 2, 2, 1, 6, 1, 4 4 1 4 214
2009 local web  H. Sapiens Digital (Marc Prensky) 3, 2, 8, 3, 2, 2, 3, 2, 4, 4, 1, 2 6 8 2 514
2010 local web  New Technology and Digital Worlds5, 8, 2, 8, 7, 3, 5, 2, 2, 2, 1, 3 14 23 3 57

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.