ICT Supporting the Learning Process: The Premise, Reality, and PromiseKwok-Wing Lai
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 215 bis 230), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
With the advent of information and communication technology (ICT) in the classroom how, and under what conditions, it can be successfully adopted to further enhance a student-cantered learning process in schools has become a key concern in educational research. This chapter provides a general overview of how ICT has been used to support learning, within the context of the changing conceptions of learning. A range of promising and effective applications and tools are described to provide examples of the different ways technology can be embedded in learning environments underpinned by learning principles drawn from learning sciences research. This chapter also provides a background for the discussion of the five specific areas of ICT supporting the learning process included in this section of the Handbook.
Von Kwok-Wing Lai im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text ICT Supporting the Learning Process: The Premise, Reality, and Promise Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | B. S. Bloom | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Zone of Proximal Development | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Teacher Technology Change - How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) (2010)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- 11. Unterrichtserleben in Notebook-Klassen - Eine explorative Studie im kaufmännischen Unterricht (Marc Egloffstein, Kristina Kögler)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 8. The Learner and the Learning Process - Research and Practice in Technology-Enhanced Learning (Kwok-Wing Lai)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
ICT Supporting the Learning Process: The Premise, Reality, and Promise: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 122 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.