/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Teacher Technology Change

How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect
Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich
Erstpublikation in: JRTE | Vol. 42, No. 3, pp. 255–284 | ©2010 ISTE
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Despite increases in computer access and technology training, technology is not being used to support the kinds of instruction believed to be most powerful. In this paper, we examine technology integration through the lens of the teacher as an agent of change: What are the necessary characteristics, or qualities, that enable teachers to leverage technology resources as meaningful pedagogical tools? To answer this question, we discuss the literature related to four variables of teacher change: knowledge, self-efficacy, pedagogical beliefs, and subject and school culture. Specifically, we propose that teachers’ mindsets must change to include the idea that “teaching is not effective without the appropriate use of information and communication technologies (ICT) resources to facilitate student learning.” Implications are discussed in terms of both teacher education and professional development programs.
Von Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich im Text Teacher Technology Change (2010)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Charoula Angeli, Albert Bandura, Henry Becker, Johan van Braak, Jerome S. Bruner, Larry Cuban, Peggy A. Ertmer, R. Hermans, Donald G. Knezek, Matthew J. Koehler, Kwok-Wing Lai, Nancy Law, Punya Mishra, Julie Mueller, Susan Patrick, Craig Ross, L. Shulman, Ed Smeets, Jacqueline Specht, Lajeane G. Thomas, Jo Tondeur, Nicos Valanides, Martin Valcke, Teena Willoughby, Eileen Wood

Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, teacher beliefsteacher beliefs
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996The Culture of Education (Jerome S. Bruner) 15000
1998Self-efficacy (Albert Bandura) 30000
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 1, 1, 3, 10, 10, 3, 2, 3, 4, 2, 7, 357731318
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 10, 10, 7, 14, 9, 7, 2, 6, 8, 3, 10, 7632147619
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
   The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers (R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke) 7, 3, 3, 7, 5, 4, 4, 8, 12, 1, 4, 29142182
1986    Those who understand (L. Shulman) 1, 1, 2, 8, 6, 5, 3, 2, 5, 1, 6, 64476235
1994    How Exemplary Computer-Using Teachers Differ From Other Teachers (Henry Becker) 2, 2, 2, 2, 8, 7, 2, 6, 1, 2, 3, 3673654
2005    Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 5, 4, 4, 3, 7, 5, 3, 1, 2, 6, 5, 31963251
2005    Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? (Ed Smeets) 2, 3, 3, 1, 7, 2, 2, 2, 2, 1, 4, 3493723
2006    Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 2, 2, 7, 6, 8, 5, 1, 3, 7, 1, 11, 535295531
2008    Identifying discriminating variables between teachers who fully integrate computers and teachers with limited integration (Julie Mueller, Eileen Wood, Teena Willoughby, Craig Ross, Jacqueline Specht) 2, 2, 5, 4, 4, 1, 5, 3, 1, 2, 4, 138181
2009    Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT-TPCK (Charoula Angeli, Nicos Valanides) 4, 4, 4, 8, 9, 2, 3, 2, 4, 1, 4, 72197266
2009    ICT Supporting the Learning Process: The Premise, Reality, and Promise (Kwok-Wing Lai) 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 3, 2, 2, 1, 221255
2009    Information, Communications, and Educational Technology Standards for Students, Teachers, and School Leaders (Lajeane G. Thomas, Donald G. Knezek) 2, 1, 3, 2, 2, 1, 3, 1, 1, 1, 2, 2272106
2009    Teacher Learning Beyond Knowledge for Pedagogical Innovations with ICT (Nancy Law) 1, 2, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 1, 321363
2009    ICT in Educational Policy in the North American Region (Susan Patrick) 3, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 111140

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon3 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Teacher Technology Change: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 474 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.