/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Exploring the Perception of AI in Learning

Unveiling the Role of Student and Teacher Motivation and Self-Efficacy
Charlotte Baez, Josef Buchner, Anna-Lena Roos, Stefanie Schallert-Vallaster
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Josef Buchner

Purpose. Artificial intelligence (AI) has a significant impact on education, but little is known about how primary and lower secondary school students perceive AI in learning. This study aims to explore both student and teacher motivation and self-efficacy in relation to students’ perceptions of AI in learning.

Design/methodology/approach. Data from 907 primary and lower secondary school students and 53 corresponding class teachers from German speaking Switzerland was collected through questionnaires. Analysis was conducted using doubly multilevel structural equation modeling (ML-SEM).

Findings. Analysis revealed that students’ motivation to learn with digital media is significantly linked to their perception of AI at the individual level. Furthermore, students’ self-efficacy plays a crucial role for their motivation, with girls exhibiting lower self-efficacy to learn with digital media compared to boys. At the class level, teacher motivation to integrate digital media in teaching was significantly positively associated with student motivation.

Originality. This study is among the first to investigate primary and lower secondary school students’ perceptions of AI. It distinguishes itself by considering both student and teacher variables in a ML-SEM.

Practical Implications. The research highlights the importance of fostering students’ self-efficacy and motivation to learn with digital media, particularly among female students. Additionally, it emphasizes the need for a supportive and motivating teacher-student dynamic to create a more positive perception of AI in learning. These findings provide valuable insights for integrating AI in primary and lower secondary school settings.

Von Charlotte Baez, Josef Buchner, Anna-Lena Roos, Stefanie Schallert-Vallaster im Text Exploring the Perception of AI in Learning (2023) auf Seite  6

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Oladimeji Abidoye , Peggy A. Ertmer , Alexandra Hein , Timothy Metcalf , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Anthony Seldon

Begriffe
KB IB clear
Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , Lernenlearning , Motivationmotivation , Psychologiepsychology , Selbstwirksamkeitself efficacy , Wahrnehmungperception
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local  Kompendium multimediales Lernen (Helmut M. Niegemann, Steffi Domagk, Silvia Hessel, Alexandra Hein, Matthias Hupfer, A. Zobel) 1, 7, 3, 6, 5, 3, 9, 20, 1, 1, 11, 6 2513461879
2020 local  The Fourth Education Revolution Reconsidered (Anthony Seldon, Oladimeji Abidoye, Timothy Metcalf) 2, 3, 3, 3, 4, 6, 12, 4, 1, 1, 6, 2 1542106
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local web  Selbstreguliertes Lernen (Alexandra Hein) 5700
2010 local web  Teacher Technology Change (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) 7, 14, 13, 5, 7, 9, 9, 5, 1, 2, 6, 3 18193442

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Intelligenz

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Exploring the Perception of AI in Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 525 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.