The Fourth Education Revolution ReconsideredWill Artificial Intelligence Liberate Or Infantilise Humanity
|
![]() |
Abstracts

Chapter 
- Will AI Enrich or Diminish Humanity?
- 1. The Four Revolutions in Education
- 3. Five Intractable Problems with Conventional Education
- 4. What Is Intelligence? - The Narrow Vision of the Factory Era
- 5. What Is Education 4.0?
- 6. The State of Education 4.0 Globally
- 7. The Future of Education 4.0 in Schools
- 8. Universities and the Future of HE
- 9. Opportunities and Risks
- 10. The Impact of AI on Life and Society
- 11. Recommendations
This Book mentions...
This Bookdoes probably not mention... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Chat-GPT, Curriculum / Lehrplan, Daten, Deutschland, Eltern, Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS), Intelligenz, Kinder, Lehrmittelverlag, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Virtualität |
Tagcloud
Citation Graph
Citation Graph(Beta-Test mit vis.js)
Timeline
1 References 
- Exploring the Perception of AI in Learning - Unveiling the Role of Student and Teacher Motivation and Self-Efficacy (Charlotte Baez, Josef Buchner, Anna-Lena Roos, Stefanie Schallert-Vallaster) (2023)
Fulltext of this document
Bibliographisches 
Beat and dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History 
default1
default2
default3
default2
default3