Jean M. TwengeDies ist keine offizielle Homepage von Jean M. Twenge, E-Mails an Jean M. Twenge sind hier nicht möglich! |
3 Bücher von Jean M. Twenge
Was Jugendliche heute wirklich bewegt
iGen
Why Today's Super-connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy-- and Completely Unprepared for Adulthood
(Jean M. Twenge) (2018)2 Texte von Jean M. Twenge
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
2017 | 11, 1, 7, 4, 1, 7, 7, 3, 1, 6, 4, 2 | Have Smartphones Destroyed a Generation? (Jean M. Twenge) erschienen in The Atlantic, September 2017 | Text | |
2018 | 1, 3, 4, 3, 4, 2, 8, 7, 2, 4, 2, 3 | Decreases in Psychological Well-Being Among American Adolescents After 2012 and Links to Screen Time During the Rise of Smartphone Technology (Jean M. Twenge, Gabrielle N. Martin, W. Keith Campbell) | Journal-Artikel |
Bemerkungen von Jean M. Twenge
Von Jean M. Twenge gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Biographien
Jean M. Twenge, professor of psychology at San Diego State University, is the author of more
than 120 scientific publications, the books Generation Me: Why Today’s Young Americans Are
More Confident, Assertive, Entitled—and More Miserable than Ever Before, The Narcissism
Epidemic: Living in the Age of Entitlement (coauthored with W. Keith Campbell), The Impatient
Woman’s Guide to Getting Pregnant, and the textbooks Social Psychology (coauthored with
David G. Myers) and Personality Psychology: Understanding Yourself and Others (coauthored
with W. Keith Campbell). Her research has been covered in Time, Newsweek, the New York
Times, USA Today, U.S. News & World Report, and the Washington Post, and she has been
featured on Today, Good Morning America, CBS This Morning, Fox & Friends, NBC Nightly
News, Dateline NBC, and National Public Radio. She holds a BA and MA from the University
of Chicago and a PhD from the University of Michigan. She lives in San Diego, California, with
her husband and three daughters.
Von Jean M. Twenge im Buch Me, My Selfie and I (2018) Zeitleiste
CoautorInnen
Begriffswolke von Jean M. Twenge
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
30 Erwähnungen
- Die Methode Spitzer (Christian Stöcker)
- Screens, Teens, and Psychological Well-Being - Evidence From Three Time-Use-Diary Studies (Amy Orben, Andrew K. Przybylski)
- Changes in Dispositional Empathy in American College Students Over Time - A Meta-Analysis (Sara H. Konrath, Edward H. O’Brien, Courtney Hsing) (2011)
- The Net Delusion - The Dark Side of Internet Freedom (Evgeny Morozov) (2011)
- Die Macht der Disziplin (Roy F. Baumeister, John Tierny) (2012)
- Digital Disconnect - How Capitalism is Turning the Internet Against Democracy (Robert McChesney) (2013)
- Digital Dieting - From Information Obesity to Intellectual Fitness (Tara Brabazon) (2013)
- Visible Learning and the Science of How We Learn (John Hattie, Gregory C. R. Yates) (2013)
- The Impulse Society - America in the Age of Instant Gratification (Paul Roberts) (2014)
- Das digitale Debakel - Warum das Internet gescheitert ist - und wie wir es retten können (Andrew Keen) (2015)
- Only Humans Need Apply - Winners and Losers in the Age of Smart Machines (Thomas H. Davenport, Julia Kirby) (2016)
- Digitale Hysterie - Warum Computer unsere Kinder weder dumm noch krank machen (Georg Milzner) (2016)
- Glow Kids - How Screen Addiction Is Hijacking Our Kids-and How to Break the Trance (Nicholas Kardaras) (2016)
- «Das Vorbildverhalten ist enorm wichtig» (Gregor Waller, Philippe Zweifel) (2017)
- Me, My Selfie and I - Was Jugendliche heute wirklich bewegt (Jean M. Twenge) (2018)
- Digital Minimalism - Choosing a Focused Life in a Noisy World (Cal Newport) (2019)
- The Fourth Education Revolution Reconsidered - Will Artificial Intelligence Liberate Or Infantilise Humanity (Anthony Seldon, Oladimeji Abidoye, Timothy Metcalf) (2020)
- #relichat - Informelles Lernen mit Twitter - Religionslehrer*innenfortbildung durch soziaö-konstruktivistische Vernetzung in Communities of Practice (Karl Peböck) (2020)
- Quantifying Smartphone «Use» - Choice of Measurement Impacts Relationships Between “Usage” and Health (Heather Shaw, David A. Ellis, Kristoffer Geyer, Brittany I. Davidson, Fenja V. Ziegler, Alice Smith) (2020)
- Autonom und mündig am Touchscreen (Ralf Lankau) (2021)
- 5. Der menschliche Leib im medialen Zeitalter - Aspekte einer Pädagogik der Kreativität im digitalen Zeitalter (Edwin Hübner)
- Klick - Wie wir in einer digitalen Welt die Kontrolle behalten und die richtigen Entscheidungen treffen (Gerd Gigerenzer) (2021)
- Generation lebensunfähig - Wie unsere Kinder um ihre Zukunft gebracht werden (Rüdiger Maas) (2021)
- Pädagogisches Wissen im Lichte digitaler und datengestützter Selbstoptimierung (Estella Ferraro, Sabrina Schröder, Christiane Thompson) (2021)
- Datafizierte Sichtbarkeiten - Vom Panopticon zum Panspectron in der schulischen Praxis (Sieglinde Jornitz, Felicitas Macgilchrist)
- Stolen Focus - Why You Can't Pay Attention- - and How to Think Deeply Again (Johann Hari) (2022)
- «Heutzutage kann man kein normales Gehirn besitzen» - der moderne Mensch leidet an einem kollektiven Aufmerksamkeitsdefizit. Wie gewinnen wir unser Denken zurück? (2022)
- Generations - The Real Differences Between Gen Z, Millennials, Gen X, Boomers, and Silents - and What They Mean for America's Future (Jean M. Twenge) (2023)
- The End of Reality - How Four Billionaires are Selling a Fantasy Future of the Metaverse, Mars, and Crypto (Jonathan Taplin) (2023)
- The Anxious Generation - How the Great Rewiring of Childhood Is Causing an Epidemic of Mental Illness (Jonathan Haidt) (2024)
- «Ein riesiges Experiment» (Lisa Hegemann) (2024)
Volltexte
Decreases in Psychological Well-Being Among American Adolescents After 2012 and Links to Screen Time During the Rise of Smartphone Technology: Artikel als Volltext (: , 944 kByte) | |
Generations: Gesamtes Buch als Volltext (: 38500 kByte) | |
Me, My Selfie and I: Gesamtes Buch als Volltext (: 25806 kByte) | |
Me, My Selfie and I: Gesamtes Buch als Volltext (: 25806 kByte) | |
Have Smartphones Destroyed a Generation?: Artikel als Volltext (: , 4633 kByte; : 2021-03-21) |