Designing Effective Technology Preparation Opportunities for Preservice TeachersChrystalla Mouza, Rachel Karchmer-Klein
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter, we present one approach to the design of standalone educational technology courses that is aligned with research-based principles for the preparation of preservice teachers, while utilizing the framework of technological pedagogical content knowledge (TPACK) as an instructional guide. We also present insights from preservice teachers’ reflections on the TPACK framework, and their anticipated uses of technology in their student teaching placement and future classrooms. Preservice teachers’ reflections indicated that key components of the course were beneficial in fostering a greater appreciation of technology in the context of content and pedagogy. Further, all preservice teachers expect to use technology in their future classrooms although their descriptions did not provide detailed information on how they would do so, while considering issues of content and pedagogy. We conclude with a discussion and implications for future practice.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Peggy A. Ertmer , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , Anne T. Ottenbreit-Leftwich | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | TPCK-Modell TPACK framework
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Designing Effective Technology Preparation Opportunities for Preservice Teachers: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 364 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


TPCK-Modell




, 364 kByte;
)
Biblionetz-History