/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Leaders Fostering Teachers´ Learning Environments for Technology Integration

Sarah K. Howard, Jen Scott Curwood, Kelli McGraw
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis chapter addresses how school leaders can support teachers’ professional learning and technology integration through a learning design perspective. Through this perspective, teachers engage in sensemaking to enact policy through teaching and learning. This can afford an authentic and contextualized approach to teachers’ professional learning. To do this it is necessary for school leaders to create a culture of learning and experimentation. School leaders can do this through fostering teachers’ engagement in contemporary professional learning, such as developing personal learning networks and communities. These can be online or face-to-face in local schools, or a mixture of the two, formal or informal, and structured or unstructured. The chapter highlights that professional learning should be flexible and personalized to teachers’ contexts. This is increasingly possible as teachers have access to diverse networks and communities, which support engagement with a wide range of professionals, resources, and experiences that may not be available in local schools. The chapter concludes with recommendations on how school leaders can employ a learning design perspective to create this includes opportunities for teachers to make sense of technology integration and experiment and continuously learn to support digital technology use in their school context.
Von Sarah K. Howard, Jen Scott Curwood, Kelli McGraw im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Leaders Fostering Teachers´ Learning Environments for Technology Integration

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Peggy A. Ertmer , Matthew J. Koehler , Punya Mishra , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Olgun Sadik , Emine Sendurur , Polat Sendurur

Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher , microbloggingmicroblogging
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 9, 17, 3, 4, 4, 7, 16, 2, 12, 13, 7, 5 111 30 5 1081
2010 local web  Teacher Technology Change (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) 7, 9, 9, 5, 1, 2, 6, 3, 4, 6, 3, 4 21 19 4 459
2012 local web  Teacher beliefs and technology integration practices (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Olgun Sadik, Emine Sendurur, Polat Sendurur) 3, 6, 6, 7, 3, 1, 7, 3, 1, 5, 2, 3 8 11 3 105

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Leaders Fostering Teachers´ Learning Environments for Technology Integration: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 310 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.