/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Interaction of Psychological Constructs with Information Technology-Enhanced Teaching and Learning

Yaacov J. Katz
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationInformation Technology (IT) has developed into an effective teaching media available to educators. Research evidence clearly indicates that the effective use of IT-based tools by teachers leads to the enhancement of elementary and secondary school students’ learning achievement and all-round educational performance.
However, effective utilization of IT-based tools by teachers for the benefit of their students is almost totally dependent on the existence of relevant constructs in teachers’ and students’ affective arsenals. Constructs that characterize teachers such as teacher change, teacher knowledge, and pedagogical beliefs as well as affective constructs that typify both teachers and students such as autonomy, creativity, flexibility, motivation, satisfaction, and self-efficacy (that includes technological self-confidence) are vital tools in the repertoire of teachers and students needed to maximize the positive effect of IT-based tools in the classroom.
Educational administrators need to formulate pre-service as well in-service teacher training programs that include the enhancement of those constructs needed to successfully mediate the efficient use of IT-based tools that will conceivably lead to the promotion of student achievement and all-round performance in the educational process.
Von Yaacov J. Katz im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text The Interaction of Psychological Constructs with Information Technology-Enhanced Teaching and Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Henry Becker , Peggy A. Ertmer , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Margaret Riel , Audrey Watters
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 4, 11, 25, 3, 2, 5, 8, 5, 10, 10, 13, 19 120 240 19 1265
2021 local  Teaching Machines (Audrey Watters) 7, 3, 7, 11, 2, 1, 11, 3, 3, 4, 4, 3 10 72 3 261
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 local web  Characteristics of Teacher Leaders for Information and Communication Technology (Margaret Riel, Henry Becker) 5, 5, 3, 4, 6, 2, 2, 4, 2, 6, 3, 4 2 1 4 219
2010 local web  Teacher Technology Change (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) 7, 9, 9, 5, 1, 2, 6, 3, 4, 6, 3, 4 21 19 4 459

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.