The Interaction of Psychological Constructs with Information Technology-Enhanced Teaching and LearningYaacov J. Katz
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 293 bis 307), 2018
![]() ![]() |
![]() |
![](i/wi.png)
Zusammenfassungen
![Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education](j/b07129.jpg)
However, effective utilization of IT-based tools by teachers for the benefit of their students is almost totally dependent on the existence of relevant constructs in teachers’ and students’ affective arsenals. Constructs that characterize teachers such as teacher change, teacher knowledge, and pedagogical beliefs as well as affective constructs that typify both teachers and students such as autonomy, creativity, flexibility, motivation, satisfaction, and self-efficacy (that includes technological self-confidence) are vital tools in the repertoire of teachers and students needed to maximize the positive effect of IT-based tools in the classroom.
Educational administrators need to formulate pre-service as well in-service teacher training programs that include the enhancement of those constructs needed to successfully mediate the efficient use of IT-based tools that will conceivably lead to the promotion of student achievement and all-round performance in the educational process.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Henry Becker , Peggy A. Ertmer , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Margaret Riel , Audrey Watters | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen ![Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen. Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.](i/h.gif)
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.