Characteristics of Teacher Leaders for Information and Communication TechnologyMargaret Riel, Henry Becker
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 397 bis 417), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter presents a typology of four dimensions of teacher leadership-a disposition to continually learn from and improve practice, collaboration with peers through critical examination and evolution of each other&s teaching, participation in geographically diverse communities of practice, and making professional contributions through speaking, writing, and teaching. Teacher leadership, from this perspective, is inherently grounded in professional engagement, which in turn is linked with constructivist teaching philosophies and teaching practice and exemplary use of computers. The chapter then summarizes several studies of leadership among technology-expert teachers and applies the more general leadership typology to the specific domain of information and communication technologies-adaptive expertise with respect to technology tools and resources; collaboration around technology; interpersonal networking in technology-active communities; and contributions through organizations to share knowledge about how technology is best used in teaching. The chapter concludes by pointing to several ways that technology leadership might be fostered.
Von Margaret Riel, Henry Becker im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Characteristics of Teacher Leaders for Information and Communication Technology Dieses Kapitel erwähnt ...
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- Are teachers ready to teach in the knowledge society? - Considerations based on empirical findings (Joke Voogt)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Characteristics of Teacher Leaders for Information and Communication Technology: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 165 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.