Are teachers ready to teach in the knowledge society?Considerations based on empirical findings
Zu finden in: Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Seite 17 bis 28), 2011
|
|
Zusammenfassungen
Our society is moving towards a knowledge society, in which Information and Communication Technology has a crucial place. It is argued that these societal changes also imply that curricula and pedagogy have to change. This contribution discusses which competencies teachers need to be able to teach in the knowledge society. Findings from empirical studies suggest that teachers not only need positive attitudes towards Information and Communication Technology, they also need knowledge and skills to be able to integrate ICT and pedagogy in creative ways. Finally, to be able to enact the change that is required from teachers a broader view on the teacher profession is needed. Teachers need to become teacher leaders who are able and willing to collaborate with other teachers in preparing themselves for 21st century teaching. It is acknowledged that the changes required from teachers cannot be singled out, but should be part of a systemic change effort in which also schools and policy is involved.
Von Joke Voogt im Buch Jahrbuch Medienpädagogik 9 (2011) im Text Are teachers ready to teach in the knowledge society? Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
2 Erwähnungen
- Digitale Medien in der Schule (Jutta Standop) (2022)
- Bildung für eine digitale Zukunft (Katharina Scheiter, Ingrid Gogolin) (2023)
- Digitale Medien im beruflichen Alltag von Lehrer*innen - sozio-materielle Praktiken mit Fokus auf Dimensionen des Organisierens (Carina Troxler, Mandy Schiefner-Rohs)
Volltext dieses Dokuments
Are teachers ready to teach in the knowledge society?: Artikel als Volltext (: , 253 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.