IT and Curriculum ProcessesDilemmas and Challenges
Zu finden in: International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 117 bis 132), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
According to policy makers, education has to change to prepare students for the information or knowledge society. IT plays an important role in realizing such change. However, evidence shows that the intentions of policy makers do not always match with the use of IT in educational practice. In addition students´ attainments in an IT-supported curriculum often do not reflect the expectations of IT for teaching and learning. This chapter discusses the dilemmas and challenges of IT integration in the curriculum. For the integration of IT the main task is to bridge the gap between intentions (the intended curriculum), realization (the implemented curriculum) and outcomes (the attained curriculum).
Von Joke Voogt im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text IT and Curriculum Processes Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , Informationstechnikinformation technology , Problemlösefähigkeitproblem solving skills |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) (2009)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- Are teachers ready to teach in the knowledge society? - Considerations based on empirical findings (Joke Voogt)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- Digitale Transformation - Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 2/2018 (2018)
- Digitale Transformation in Bildung und Schule - Facetten, Entwicklungslinien und Herausforderungen für die Lehrerinnen- und Lehrerbildung (Dominik Petko, Beat Döbeli Honegger, Doreen Prasse) (2018)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
IT and Curriculum Processes: Dilemmas and Challenges: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 118 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.