The Interplay of School Readiness and Teacher Readiness for Educational Technology IntegrationA Structural Equation Model
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
Decades of research have shown that technological change
in schools depends on multiple interrelated factors. Structural
equation models explaining the interplay of factors often suffer
from high complexity and low coherence. To reduce complexity,
a more robust structural equation model was built with data
from a survey of 349 Swiss primary school teachers. It confirms
that educational technology integration is dependent on
individual teachers’ readiness, which is in turn influenced by
school readiness. Teacher readiness to integrate educational
technology is based on perceived skills and beliefs. Facets of
school readiness include educational technology resources in
classrooms, perceived importance of technology integration,
goal clarity, head teacher support, as well as formal and informal
exchange among teachers.
Von Dominik Petko, Doreen Prasse, Andrea Cantieni im Text The Interplay of School Readiness and Teacher Readiness for Educational Technology Integration (2018) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Ainley , Johan van Braak , Andrea Cantieni , Rhonda Christensen , Randall S. Davies , Nives Egger , Birgit Eickelmann , Peggy A. Ertmer , Ricky Fluke , Julian Fraillon , Tim Friedman , Eveline Gebhardt , R. Hermans , David H. Jonassen , Gerald Knezek , Matthew J. Koehler , Microsoft , Punya Mishra , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , W. J. Pelgrum , Dominik Petko , Tjeerd Plomp , Doreen Prasse , S. Rockman , Wolfram Schulz , Tae Seob Shin , Timothy Teo , Jo Tondeur , Martin Valcke , Barbara Wespi , Richard E. West | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
9 Erwähnungen
- Why do some teachers teach media literacy while others do not? - Exploring predictors along the “will, skill, tool, pedagogy” model (Maria-Luisa Schmitz, Tessa Consoli, Chiara Antonietti, Alberto Cattaneo, Philipp Gonon, Dominik Petko)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- ICILS 2018 #Deutschland - Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern im zweiten internationalen Vergleich und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking (Birgit Eickelmann, Wilfried Bos, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Jan Vahrenhold) (2019)
- Quo vadis TPACK? - Scouting the road ahead (Dominik Petko) (2020)
- Überzeugungen von Lehrpersonen zu digitalen Medien - Eine qualitative Untersuchung zu Entstehung, Bedingungsfaktoren und typenspezifischen Entwicklungsverläufen (Daniela Knüsel) (2020)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
- 3. Konzeptioneller Rahmen
- Digital Leadership - Schulen im digitalen Wandel führen (Tobias Röhl, Johannes Breitschaft, Eliane Burri, Nicole Wespi) (2023)
- Status quo der Digitalisierung auf der Primarstufe - DigiPrim - Digitalisierung in Schweizer Schulen und deren Auswirkungen auf Bildungsverläufe (Jessica M. E. Herzing, Leo Röhlke) (2024)
Volltext dieses Dokuments
The Interplay of School Readiness and Teacher Readiness for Educational Technology Integration: Artikel als Volltext (: , 694 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.