Jo TondeurDies ist keine offizielle Homepage von Jo Tondeur, E-Mails an Jo Tondeur sind hier nicht möglich! |
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
12 Texte von Jo Tondeur 
| Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
|---|---|---|---|---|
| The contribution of pupil, classroom and school level characteristics to primary school pupils’ ICT competences - A performance-based approach (Koen Aesaert, Daniël van Nijlen, Ruben Vanderlinde, Jo Tondeur, Ines Devlieger, Johan van Braak) erschienen in Computers & Education, 87, 55-69. | Journal-Artikel | |||
|
1, 7, 3, 6, 5, 2, 2, 5, 6, 7, 6, 9 | The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers (R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke) erschienen in Computers & Education, Volume 51, Issue 4, December 2008, Pages 1499-1509 | Journal-Artikel | |
| 2009 | |
6, 8, 1, 2, 4, 4, 1, 4, 2, 5, 1, 6 | Using Online Tools to Support Technology Integration in Education (Jo Tondeur, Arno Coenders, Johan van Braak, Alfons ten Brummelhuis, Ruben Vanderlinde) erschienen in Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (Seite 389 - 402) | Text |
| 2012 | |
1, 4, 5, 2, 8, 2, 6, 12, 13, 8, 7, 15 | Technological pedagogical content knowledge - a review of the literature (Joke Voogt, P. Fisser, Natalie Pareja Roblin, Jo Tondeur, Johan van Braak) erschienen in Journal of Computer Assisted Learning (2013), 29, 109–121 | Journal-Artikel |
| 2018 | |
2, 5, 4, 3, 4, 2, 5, 4, 11, 5, 5, 11 | Information and Communication Technology and Education - Meaningful Change Through Teacher Agency (Peter R. Albion, Jo Tondeur) erschienen in Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 381 - 396) | Kapitel |
| 2018 | |
Section Introduction: Professional Learning and Development of Teachers (Peter R. Albion, Jo Tondeur) erschienen in Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 377 - 379) | Kapitel | |
| 2018 | |
2, 1, 6, 4, 1, 3, 3, 2, 3, 1, 5, 7 | Research-Based Implications for Policy and Practice: Outcomes from EduSummIT 2017 – The Fifth International Summit on Information Technology in Education – Part 1 (Gerald August Knezek, Joke Voogt, Rhonda Christensen, Koos Eichhorn, Henk Sligte, Rowland Baker, Dominik Petko, Miri Shonfeld, Anneke Smits, Dirk Ifenthaler, Mary Webb, Jo Tondeur, Sarah Howard) erschienen in EdMedia 2018 | Konferenz-Paper |
| 2018 | |
7, 4, 3, 4, 1, 5, 2, 2, 3, 1, 6, 4 | Preparing (student-)teachers in using technology in their teaching: An international perspective – Part 1 (Joke Voogt, Henk Sligte, Anneke Smits, Ottavia Trevisan, Marina de Rossi, Erkko Sointu, Teemu Valtonen, Matthew C. Lambert, Jenni Kankaanpää, Laura Hirsto, Kati Mäkitalo-Siegl, Jo Tondeur) erschienen in EdMedia 2018 | Konferenz-Paper |
| 2018 | |
2, 1, 6, 4, 3, 6, 4, 5, 6, 1, 7, 11 | Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1 (Daan Farjon, Anneke Smits, Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Dominik Petko, Doreen Prasse, Jo Tondeur, Ronny Scherer, Fazilat Siddiq, Teemu Valtonen, Erkko Sointu, Johan van Braak) erschienen in EdMedia 2018 | Konferenz-Paper |
| 2022 | |
3, 6, 2, 1, 2, 2, 3, 6, 5, 3, 6, 7 | Investigating contextual knowledge within TPACK - How has it been done empirically so far? (Eliana Brianza, Mirjam Schmid, Jo Tondeur, Dominik Petko) erschienen in Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2022 | Konferenz-Paper |
| 2023 | |
1, 4, 4, 2, 6, 6, 2, 5, 7, 5, 11, 9 | Thematic Working Group 7 - Future Learning Environment: Integrating Digital and Physical Learning Spaces (Jo Tondeur, Sarah Howard, Petrea Redmond, Matt Bower, Lakshmi T G, Ana Amélia Carvalho, Marijke Kral, Douglas D. Agyei, Fredrik Mørk Røkenes, Bent B. Andresen, Watsachol Narongsaksakul, Dominik Petko, Louise Starkey) erschienen in Moving forward to new educational realities in the digital era | Konferenz-Paper |
| 2024 | |
Believers, critics, and the unperturbed - Exploring preservice teachers’ perceptions of AI in relation to indicators of their readiness for teaching and learning with AI (Eliana Brianza, Mirjam Schmid, Jo Tondeur, Dominik Petko) erschienen in Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, | Konferenz-Paper |
Definitionen von Jo Tondeur
| Technology Knowledge |
|
Bemerkungen von Jo Tondeur
Von Jo Tondeur gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Zeitleiste
CoautorInnen
Koen Aesaert, Douglas D. Agyei, Peter R. Albion, Bent B. Andresen, Rowland Baker, Matt Bower, Johan van Braak, Eliana Brianza, Alfons ten Brummelhuis, Ana Amélia Carvalho, Rhonda Christensen, Arno Coenders, Ines Devlieger, Koos Eichhorn, Daan Farjon, P. Fisser, Lakshmi T G, R. Hermans, Laura Hirsto, Sarah Howard, Dirk Ifenthaler, Jenni Kankaanpää, Gerald Knezek, Gerald August Knezek, Marijke Kral, Matthew C. Lambert, Kati Mäkitalo-Siegl, Watsachol Narongsaksakul, Daniël van Nijlen, Dominik Petko, Doreen Prasse, Petrea Redmond, Natalie Pareja Roblin, Fredrik Mørk Røkenes, Marina de Rossi, Ronny Scherer, Mirjam Schmid, Miri Shonfeld, Fazilat Siddiq, Henk Sligte, Anneke Smits, Erkko Sointu, Louise Starkey, Ottavia Trevisan, Martin Valcke, Teemu Valtonen, Ruben Vanderlinde, Joke Voogt, Mary Webb,
Zitationsnetz 
Begriffswolke von Jo Tondeur
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
25 Erwähnungen 
- Teacher Technology Change - How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) (2010)
- Bildung und Schule auf dem Weg in die Wissensgesellschaft (Birgit Eickelmann) (2010)
- Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration (Shih-Hsiung Liu) (2011)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- Hemmende und förderliche Faktoren des Einsatzes digitaler Medien im Unterricht - Empirische Befunde und forschungsmethodische Probleme (Dominik Petko)
- Hemmende und förderliche Faktoren des Einsatzes digitaler Medien im Unterricht - Empirische Befunde und forschungsmethodische Probleme (Dominik Petko)
- Teachers’ pedagogical beliefs and their use of digital media in classrooms - Sharpening the focus of the ‘will, skill, tool’ model and integrating teachers’ constructivist orientations (Dominik Petko) (2011)
- Teacher beliefs and technology integration practices - A critical relationship (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Olgun Sadik, Emine Sendurur, Polat Sendurur) (2012)
- Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education? (Kristof De Witte, Nicky Rogge) (2014)
- Schweiz First Findings - Internationale Computer- und Informationskompetenzstudie (ICILS 2013) - Vorläufiger Bericht: Erste Fassung (Konsortium icils.ch) (2014)
- Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35(1) (2017)
- Digitale Heterogenität von Lehrpersonen - Herausforderung oder Chance für die ICT-Integration in Schulen? (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2017)
- Digitale Heterogenität von Lehrpersonen - Herausforderung oder Chance für die ICT-Integration in Schulen? (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2017)
- journal für schulentwicklung 3/2017 - Digitale Medien in Schule und Unterricht - Herausforderungen für die Schulentwicklung (2017)
- Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien - Neue Potenziale zur Gestaltung schülerorientierter Lehr- und Lernumgebungen (Dominik Petko, Regina Schmid, Christine Pauli, Rita Stebler, Kurt Reusser)
- Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien - Neue Potenziale zur Gestaltung schülerorientierter Lehr- und Lernumgebungen (Dominik Petko, Regina Schmid, Christine Pauli, Rita Stebler, Kurt Reusser)
- The Interplay of School Readiness and Teacher Readiness for Educational Technology Integration - A Structural Equation Model (Dominik Petko, Doreen Prasse, Andrea Cantieni) (2018)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 25. Information and Communication Technology and Education - Meaningful Change Through Teacher Agency (Peter R. Albion, Jo Tondeur)
- 25. Information and Communication Technology and Education - Meaningful Change Through Teacher Agency (Peter R. Albion, Jo Tondeur)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- ICILS 2018 #Deutschland - Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern im zweiten internationalen Vergleich und Kompetenzen im Bereich Computational Thinking (Birgit Eickelmann, Wilfried Bos, Julia Gerick, Frank Goldhammer, Heike Schaumburg, Knut Schwippert, Martin Senkbeil, Jan Vahrenhold) (2019)
- Lernen und Unterrichten in Tabletklassen - Abschlussbericht zur wissenschaftlichen Begleitforschung (Erhebungswelle 2015-2019) (Doreen Prasse, Nives Egger, Martin Hermida, Andrea Cantieni) (2020)
- ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs - Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT) (Robin Schmidt) (2020)
- Quo vadis TPACK? - Scouting the road ahead (Dominik Petko) (2020)
- Vorstellungen von Grundschullehrpersonen zur Informatik und zum Informatikunterricht (Alexander Best) (2020)
- Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers (Sabine Seufert, Josef Guggemos, Michael Sailer) (2021)
- Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers - The current situation and emerging trends
- Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers - The current situation and emerging trends
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
- Implementation of technology-supported personalized learning - its impact on instructional quality (Regina Schmid, Christine Pauli, Rita Stebler, Kurt Reusser, Dominik Petko) (2022)
- TPACK in Context - An Updated Model (Dominik Petko, Punya Mishra, Matthew J Koehler) (2025)



, 127 kByte;
2021-03-21)
Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-02-28) 
Biblionetz-History