/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Investigating contextual knowledge within TPACK

How has it been done empirically so far?
Eliana Brianza, Mirjam Schmid, Jo Tondeur, Dominik Petko
Erstpublikation in: Society for Information Technology & Teacher Education International Conference 2022
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Dominik PetkoThe technological pedagogical content knowledge (TPACK) framework traditionally describes seven domains of knowledge which teachers rely on for effectively combining technology, pedagogy and content within their teaching contexts. To date, the context construct has been acknowledged interchangeably as both the settings within which teachers operate as well as teachers’ knowledge of their teaching environments. The need to distinguish between the two has been emphasized by Mishra (2019) by explicitly upgrading context as an eighth domain of knowledge of TPACK. To support future research on contextual knowledge, based on a systematic review of the TPACK literature published between 2005 and 2020, this study offers an overview of the current empirical methods, instruments, and findings surrounding this construct. Findings reveal a range of approaches (i.e., self-report, interviews, artifacts, observations, vignettes, and multimethods) for investigating contextual knowledge and the comparison of these approaches and their related findings are discussed.
Von Eliana Brianza, Mirjam Schmid, Jo Tondeur, Dominik Petko im Text Investigating contextual knowledge within TPACK (2022)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ching Sing Chai , Victor Chen , Matthew J. Koehler , Tzu-Bin Lin , Punya Mishra , L. Shulman

Begriffe
KB IB clear
Content KnowledgeContent Knowledge , Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge , Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge , Technological Content Knowledge (TCK)Technological Content Knowledge , Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge , Technological Pedagogical Knowledge (TPK)Technological Pedagogical Knowledge , Technology KnowledgeTechnology Knowledge , TPCK-ModellTPACK framework
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2015 local  New Media and Learning in the 21st Century (Tzu-Bin Lin, Victor Chen, Ching Sing Chai) 5, 1, 3, 5, 1, 1, 3, 1, 2, 6, 6, 4 194261
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local web  Those who understand (L. Shulman) 2, 4, 12, 3, 3, 1, 5, 5, 2, 10, 16, 4 105741606
1987 local web  Knowledge and teaching (L. Shulman) 12, 1, 3, 7, 1, 6, 6, 6, 3, 10, 10, 5 5155593
2009 local web  What is technological pedagogical content knowledge (TPACK)? (Matthew J. Koehler, Punya Mishra) 10, 1, 2, 3, 2, 5, 7, 6, 8, 16, 14, 10 231910203

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Investigating contextual knowledge within TPACK: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 488 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.