Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1Daan Farjon, Anneke Smits, Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Dominik Petko, Doreen Prasse, Jo Tondeur, Ronny Scherer, Fazilat Siddiq, Teemu Valtonen, Erkko Sointu, Johan van Braak
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
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Zusammenfassungen
This symposium aims to contribute to a better understanding of the factors that contribute to or impede pre- and in-service teachers to use technology in their teaching. Three models are central and discussed in the contributions to the symposium. The Will Skill Tool (WST) model, The Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) model and the Synthesis of Qualitative Evidence (SQD) model. The four studies presenting in the symposium used (a combination of) these models. Findings will be presented aimed at getting a more in-depth understanding of the essential factors that need to be in place for (pre-service) teachers to use technology in a useful and creative way. Implications for research and practice will be discussed.
Von Daan Farjon, Anneke Smits, Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Dominik Petko, Doreen Prasse, Jo Tondeur, Ronny Scherer, Fazilat Siddiq, Teemu Valtonen, Erkko Sointu, Johan van Braak im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1 Volltext dieses Dokuments
Factors affecting pre- and in-service use of technology in teaching: Implications for research and practice – Part 1: Volltext als PDF (: , 128 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.