Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In Taiwan, teachers are expected to integrate technology into instruction with learner-centered beliefs; however, teacher beliefs and practices may differ. The contextual factors influencing this inconsistency must be identified. This study first examines the relationship between pedagogical beliefs of teachers and teaching activities, and further identifies differences between teacher beliefs and teaching activities of Taiwanese teachers in each factor associated with technology integration. In total, 1139 elementary school teachers filled out a set of questionnaires that collected information about teacher pedagogical beliefs, frequent teaching activities, and factors associated with technology integration. Chi-square test results reveal that most Taiwanese teachers held learner-centered belief, but did not integrate constructivist teaching with technology. This analytical result confirms the conflict between teacher beliefs and teaching activities. Two-way analysis of variance results demonstrate that external requests and student test scores were principal considerations for constructivist teachers. Constructivist teaching with technology to enhance student achievement should influence teacher beliefs and practices. The study recommends that future studies conduct a cross-nation comparison to elucidate the factors associated with technology integration in different cultural contexts.
Von Shih-Hsiung Liu im Text Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration (2011) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Helen Beetham , Johan van Braak , David C. Dwyer , Peggy A. Ertmer , R. Hermans , Cathy Ringstaff , Judith Haymore Sandholtz , Rhona Sharpe , Jo Tondeur , Martin Valcke | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schuleschool , teacher beliefsteacher beliefs | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
7 Erwähnungen
- Bedingungen innovativen Handelns in Schulen - Funktion und Interaktion von Innovationsbereitschaft, Innovationsklima und Akteursnetzwerken am Beispiel der IKT-Integration an Schulen (Doreen Prasse) (2012)
- Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35(1) (2017)
- Digitale Heterogenität von Lehrpersonen - Herausforderung oder Chance für die ICT-Integration in Schulen? (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2017)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 16. The Evolving Role of Attitudes and Competencies in Information and Communication Technology in Education (Gerald Knezek, Rhonda Christensen)
- 21. Measuring Teacher Attitudes, Competencies, and Pedagogical Practices in Support of Student Learning and Classroom Technology Integration (Rhonda Christensen, Gerald Knezek)
- 27. Information and Communication Technology Dispositional Factors and Relationship to Information and Communication Technology Practices (Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Theodore J. Kopcha, Peggy A. Ertmer)
- ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs - Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT) (Robin Schmidt) (2020)
- Bildung im digitalen Wandel - Die Bedeutung für das pädagogische Personal und für die Aus- und Fortbildung (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration: Artikel als Volltext (: , 187 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-27) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.