/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Measuring Teacher Attitudes, Competencies, and Pedagogical Practices in Support of Student Learning and Classroom Technology Integration

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationIn this chapter we feature instruments to measure teacher attitudes, competencies, and pedagogical practices judged to be important for effectively integrating technology into the classroom learning environment. The ability to assess a teacher’s level on these attributes is important because positive attitudes, proficiency, and effective pedagogical strategies are necessary to foster quality student learning. Specific instruments that serve as exemplars for teacher appraisal are introduced. The importance of including more than one type of measure to comprehensively assess teacher needs and prescribe appropriate professional development is discussed.
Von Rhonda Christensen, Gerald Knezek im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Measuring Teacher Attitudes, Competencies, and Pedagogical Practices in Support of Student Learning and Classroom Technology Integration

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Albert Bandura , Rhonda Christensen , Pru Cuper , Yi Gong , David H. Jonassen , Gerald Knezek , Matthew J. Koehler , Judy Lambert , Shih-Hsiung Liu , Punya Mishra , L. Shulman
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1998 Self-efficacy (Albert Bandura) 67 0 0 0
2004  local  Learning to Solve Problems (David H. Jonassen) 6, 4, 4, 5, 11, 3, 11, 4, 3, 9, 5, 2 8 33 2 1426
2008 Journal of Technology and Teacher Education Volume 16, Number 42, 4, 3, 6, 7, 4, 5, 5, 4, 3, 6, 3 1 16 3 596
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 4, 11, 25, 3, 2, 5, 8, 5, 10, 10, 13, 19 120 240 19 1265
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local web  Those who understand (L. Shulman) 5, 2, 10, 16, 4, 10, 3, 12, 9, 14, 4, 9 127 7 9 1667
2002 local web  Effects of Technology Integration Education on the Attitudes of Teachers and Students (Rhonda Christensen) 6, 6, 8, 1, 2, 2, 7, 4, 1, 7, 4, 6 4 6 6 373
2006 local  Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 9, 17, 3, 4, 4, 7, 16, 2, 12, 13, 7, 5 111 30 5 1081
2008 local  Technology, Transfer and Teaching (Judy Lambert, Yi Gong, Pru Cuper) 4, 3, 8, 14, 1, 1, 3, 3, 1, 4, 2, 2 1 6 2 379
2009 local web  Self-Report Measures and Findings for Information Technology Attitudes and Competencies (Rhonda Christensen, Gerald Knezek) 3, 3, 8, 12, 3, 3, 3, 5, 3, 2, 2, 3 12 1 3 292
2011 local web  Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration (Shih-Hsiung Liu) 2, 2, 5, 5, 1, 2, 4, 4, 1, 4, 1, 3 7 8 3 314

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.