Effects of Technology Integration Education on the Attitudes of Teachers and StudentsErstpublikation in: Journal of Research on Technology in Education
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Major findings regarding the effects of technology integration education on elementary school
teachers are presented. A study of a K–5 treatment site versus two comparison schools over
one academic year indicates that teachers progress one stage in a six-stage technology adoption
model as a result of focused, needs-based technology integration education delivered
throughout the school year. Needs-based technology integration education is shown to have
a rapid, positive effect on teacher attitudes, such as computer anxiety, perceived importance
of computers, and computer enjoyment. This type of education is shown to have a timelagged
positive effect on the attitudes of students as well.
Von Rhonda Christensen im Text Effects of Technology Integration Education on the Attitudes of Teachers and Students (2002) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Rhonda Christensen , Mark E. Hoffman , Gerald Knezek , Keiko T. Miyashita , Margaret M. Ropp , David R. Vance | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , LehrerInteacher , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 16. The Evolving Role of Attitudes and Competencies in Information and Communication Technology in Education (Gerald Knezek, Rhonda Christensen)
- 21. Measuring Teacher Attitudes, Competencies, and Pedagogical Practices in Support of Student Learning and Classroom Technology Integration (Rhonda Christensen, Gerald Knezek)
- 27. Information and Communication Technology Dispositional Factors and Relationship to Information and Communication Technology Practices (Anne T. Ottenbreit-Leftwich, Theodore J. Kopcha, Peggy A. Ertmer)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
Volltext dieses Dokuments
Effects of Technology Integration Education on the Attitudes of Teachers and Students: Artikel als Volltext (: , 103 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.