Technology, Transfer and TeachingThe Impact of a Single Technology Course on Preservice Teachers’ Computer Attitudes and Ability
Judy Lambert, Yi Gong, Pru Cuper
Zu finden in: Journal of Technology and Teacher Education Volume 16, Number 4 (Seite 385 bis 410), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Research on the impact of technology integration in colleges of education is often conflicting and rarely evaluated well. It therefore remains unclear which strategies are most effective for integrating technology in a teacher preparation program and how those strategies should be delivered over time. To better understand the effectiveness of particular strategies, researchers must begin by formally analyzing personal differences in preservice teachers’ attitudes and abilities that may play a role in technology-related learning. This article reports on a year-long study conducted to explore the relationships between 62 preservice teachers’ perceived computer ability and attitudes toward computers; two factors most associated with resistance to computers; and the impact of a single technology course on these variables. Utilizing a pretest posttest group design, statistical analyses indicated that a single course greatly impacts perceived computer ability but not general computer attitudes; that course instruction as well as prior technology experience has a significant influence on preservice teachers’ ability to understand the usefulness of integrating technology in the classroom, and that student outcomes are strongly related to the use of particular instructional strategies that accommodate widely varying experience levels in learners.
Von Judy Lambert, Yi Gong, Pru Cuper im Journal Journal of Technology and Teacher Education Volume 16, Number 4 (2008) im Text Technology, Transfer and Teaching Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) , ICTICT , LehrerInnen-Bildungteacher training , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Selbstwirksamkeitself efficacy |
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
Volltext dieses Dokuments
Technology, Transfer and Teaching: Artikel als Volltext (: , 108 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.