Rethinking Pedagogy for a Digital AgeDesigning and Delivering E-Learning
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Incorporating a variety of contexts – face-to-face, self-directed, blended and distance learning modes – this book examines different perspectives on effectively designing and delivering learning activities to ensure that future development is pedagogically sound, learner focused and accessible. It considers key topics including:
Von Klappentext im Buch Rethinking Pedagogy for a Digital Age (2007) - specific activities for achieving learning outcomes
- classifies and clarifies technologies’ uses for learning and role in educational design
- current systems and future developments
- learners’ competencies and approaches
- designing for mobile technologies
- practitioner development
- sustainability, organisational barriers and learning communities.
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Hubert L. Dreyfus , S. Dreyfus | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Mind Mapping Softwaremind mapping software , TopClass , Zone of Proximal Development | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
11 Erwähnungen
- Will mobile learning change language learning? (Agnes Kukulska-Hulme) (2009)
- Mobiles Lernen - Analyse des Wissenschaftsprozesses der britischen und deutschsprachigen medienpädagogischen und erziehungswissenschaftlichen Mobile Learning-Diskussion (Judith Seipold) (2011)
- Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration (Shih-Hsiung Liu) (2011)
- Mobiles Lernen in der Schule (Frank Thissen) (2013)
- Rethinking Learning in an Age of Digital Fluency - Is being digitally tethered a new learning nexus? (Maggi Savin-Baden) (2015)
- Pädagogischer Mehrwert? - Digitale Medien in Schule und Unterricht (Christian Fischer) (2017)
- Digitalisierung als Herausforderung für die Medienpädagogik - Bildung in einer digital geprägten Welt (Michael Kerres)
- Tomorrow's Learning: Involving Everyone. Learning with and about Technologies and Computing - 11th IFIP TC 3 World Conference on Computers in Education, WCCE 2017, Dublin, Ireland, July 3-6, 2017 (Arthur Tatnall, Mary Webb) (2017)
- 20. The «Secure Exam Environment» - E-Testing with Students’ Own Devices (Gabriele Frankl, Peter Schartner, Dietmar Jost)
- 40. Innovations in Teaching and Learning Strategies to Improve the Effectiveness of Using Haptic Simulators in Higher Education for Dental Students and Other Health Care Disciplines (Margaret J. Cox, Barry F. Quinn, Jonathan San Diego, Jesal Patel, Kiran Gawali, Mark Woolford)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 74. Learning Differences and Digital Equity in the Classroom (Jutta Treviranus)
- The Platform Society - Public Values in a Connective World (José van Dijck, Thomas Poell, Martijn de Waal) (2018)
- Computational Thinking in Education - A Pedagogical Perspective (Aman Yadav, Ulf Dalvad Berthelsen) (2021)
- 5. Computational Thinking as Subject Matter - As an Independent Subject or Integrated across Subjects? (Morten Tannert, Rasmus Fink Lorentzen, Ulf Dalvad Berthelsen)
Co-zitierte Bücher
The Zero Marginal Cost Society
The Internet of Things, the Collaborative Commons, and the Eclipse of Capitalism
(Jeremy Rifkin) (2014)Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
Rethinking Pedagogy for a Digital Age | E | Paperback | - | 1 | 2007 | 0415408741 |
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.