/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computational Thinking as Subject Matter

As an Independent Subject or Integrated across Subjects?
Morten Tannert, Rasmus Fink Lorentzen, Ulf Dalvad Berthelsen
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computational Thinking in EducationThe integration of computational thinking in school curricula and learning designs can be approached from two different perspectives, a pure and an applied, i.e., as an independent subject or integrated across subjects. The thrust of this chapter is a discussion of the challenges and possibilities of these two approaches. First, the chapter describes the origin of the two approaches, focusing on the differences between computing in the formal mathematical sense and computing as a pervading factor in our everyday and professional lives. Then, the chapter provides a theoretical framework that can be used for reflecting upon the integration of computational thinking in both existing and future curricula and learning designs. As an example, this chapter examines a recent Danish three-year pilot project, “Technology Comprehension”, which focuses on integrating computational thinking in lower secondary education. The chapter ends with a discussion of two pedagogical questions related to the process of transforming computational thinking into relevant subject matter in schools.
Von Morten Tannert, Rasmus Fink Lorentzen, Ulf Dalvad Berthelsen im Buch Computational Thinking in Education (2021) im Text Computational Thinking as Subject Matter

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Helen Beetham, Peter Denning, Seymour Papert, Rhona Sharpe, L. Shulman, Cynthia Solomon, Matti Tedre, Alan Turing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Lernenlearning, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 7, 17, 2, 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 1132847115814
1988  local  Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 1, 9, 1, 4, 13, 1, 3, 2, 7, 5, 3, 762487497
2007 local  Rethinking Pedagogy for a Digital Age (Helen Beetham, Rhona Sharpe) 3, 7, 3, 6, 6, 12, 2, 2, 5, 4, 3, 71157433
2019  local  Computational Thinking (Peter Denning, Matti Tedre) 10, 3, 11, 2, 4, 8, 1, 7, 4, 4, 4, 76537901
2021 local  Ideas That Created the Future (Harry Lewis) 2, 15, 1, 4, 5, 1, 2, 2, 4, 9, 32, 7293847256
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1936 On Computable Numbers, with an Application to the Entscheidungsproblem (Alan Turing) 3, 8, 1, 4, 7, 4, 3, 3, 8, 6, 6, 649362608
1971 local web  Twenty Things To Do With A Computer (Seymour Papert, Cynthia Solomon) 1, 14, 2, 4, 14, 2, 2, 1, 5, 4, 3, 5795362
1986 local web  Those who understand (L. Shulman) 4, 17, 2, 4, 12, 3, 3, 1, 5, 5, 2, 101047101586

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Kinder, LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.