/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers

The current situation and emerging trends
Sabine Seufert, Josef Guggemos, Michael Sailer
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Januar 2021. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Sabine SeufertThis is the introductory article for the special issue “Technology-related knowledge, skills, and attitudes of preand in-service teachers”. It (1) specifies the concept of technology-related knowledge, skills, and attitudes (KSA) of teachers, (2) presents how these KSA are currently assessed, and (3) outlines ways of fostering them among pre- and in-service teachers. The eight articles in the special issue are structured accordingly, and we demonstrate how they contribute to knowledge in these three areas. Moreover, we show how the afterword to the special issue widens the perspective on technology integration by taking into account systems and cultures of practice. Due to their quantitative empirical nature, the eight articles investigate technology at the current state of the art. However, the potential of artificial intelligence has not yet been fully exploited in education. We provide an outlook on potential developments and their implications on teachers’ technology-related KSA. To this end, we introduce the concept of augmentation strategies.
Von Sabine Seufert, Josef Guggemos, Michael Sailer in der Zeitschrift Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers (2021) im Text Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre- and in-service teachers

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Ainley, Aaron Bond, Johan van Braak, Thomas H. Davenport, Daniel Duckworth, P. Fisser, Julian Fraillon, Tim Friedman, Charles B. Hodges, Julia Kirby, Matthew J. Koehler, Barbara B. Lockee, Christoph Meier, M. David Merrill, Punya Mishra, Stephanie Moore, Dominik Petko, Natalie Pareja Roblin, Wolfram Schulz, Sabine Seufert, L. Shulman, Jo Tondeur, Torrey Trust, Joke Voogt

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence, LehrerInteacher, TPCK-ModellTPACK framework
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2016 local secure Only Humans Need Apply (Thomas H. Davenport, Julia Kirby) 14, 4, 3, 7, 5, 10, 8, 10, 11, 3, 2, 42534269
2016 local secure web Digitale Medien: Zusammenarbeit in der Bildung (Josef Wachtler, Martin Ebner, Ortrun Gröblinger, Michael Kopp, Erwin Bratengeyer, Hans-Peter Steinbacher, Christian Freisleben-Teutscher, Christine Kapper) 42, 25, 24, 25, 30, 33, 12, 33, 26, 13, 28, 151218615966
2019 local secure web Preparing for Life in a Digital World (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Daniel Duckworth) 10, 1, 7, 4, 2, 5, 2, 7, 6, 3, 6, 5775165
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local secure web Those who understand (L. Shulman) 39, 32, 15, 20, 18, 27, 10, 12, 12, 6, 13, 12565121275
1987 local secure web Knowledge and teaching (L. Shulman) 5, 7, 7, 6, 9, 9, 12, 15, 11, 8, 2, 32853348
2002 local secure web First principles of instruction (M. David Merrill) 4, 1, 3, 3, 4, 5, 4, 7, 8, 3, 4, 4664476
2007 local secure web Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 1, 1, 4, 5, 3, 25, 4, 14, 15, 9, 5, 11091184
2011 local secure Teachers’ pedagogical beliefs and their use of digital media in classrooms (Dominik Petko) 1, 4, 8, 10, 9, 18, 18, 14, 7, 7, 9, 715267477
2012 local secure web Technological pedagogical content knowledge - a review of the literature (Joke Voogt, P. Fisser, Natalie Pareja Roblin, Jo Tondeur, Johan van Braak) 21700
2016 local secure Digitale Transformation (Sabine Seufert, Christoph Meier) 2100
2020 local secure web The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning (Charles B. Hodges, Stephanie Moore, Barbara B. Lockee, Torrey Trust, Aaron Bond) 100, 6, 3, 5, 3, 1, 1281119

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.