/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The ICAP Framework

Linking Cognitive Engagement to Active Learning Outcomes
Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie
Erstpublikation in: EDUCATIONAL PSYCHOLOGIST, 49(4), 219–243, 2014
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2022. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

This article describes the ICAP framework that defines cognitive engagement activities on the basis of students’ overt behaviors and proposes that engagement behaviors can be categorized and differentiated into one of four modes: Interactive, Constructive, Active, and Passive. The ICAP hypothesis predicts that as students become more engaged with the learning materials, from passive to active to constructive to interactive, their learning will increase. We suggest possible knowledge-change processes that support the ICAP hypothesis and address the limitations and caveats of the hypothesis. In addition, empirical validation for the hypothesis is provided by examining laboratory and classroom studies that focus on three specific engagement activities: note taking, concept mapping and self-explaining. We also consider how ICAP can be used as a tool for explaining discrepant findings, dictate the proper choice of a control condition, and evaluate students’ outputs. Finally, we briefly compare ICAP to existing theories of learning
Von Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie im Text The ICAP Framework (2014)

iconBemerkungen

Although a preliminary version of this framework has been presented in the literature (Chi, 2009), this article expands the framework by explicating the underlying assumptions more concretely and fully and by clarifying the knowledgechange processes and the associated changes in knowledge for each category of activities.
Von Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie im Text The ICAP Framework (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson, Michelene T. H. Chi, Richard E. Clark, William Damon, D. B. Gowin, David H. Jonassen, Paul A. Kirschner, David R. Krathwohl, D. Midian Kurland, Joseph D. Novak, Seymour Papert, Roy Pea, David N. Perkins, L. B. Resnick, Gavriel Salomon, R. Keith Sawyer, John Sweller

Begriffe
KB IB clear
Concept MapConcept Map, ICAP framework, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web Mindstorms (Seymour Papert) 15, 19, 16, 15, 15, 17, 14, 28, 33, 5, 3, 62704565657
1985  local Learning how to learn (Joseph D. Novak, D. B. Gowin) 6, 11, 22, 13, 10, 10, 7, 10, 16, 16, 3, 4403742131
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 6, 7, 16, 12, 7, 7, 9, 9, 16, 17, 2, 31272632130
1992  Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 9, 16, 13, 7, 7, 9, 10, 8, 22, 1, 2, 2843522621
1996Computers in the classroom (David H. Jonassen) 2, 6, 7, 16, 8, 10, 10, 9, 9, 18, 15, 1331411091
2000A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 5, 6, 13, 15, 9, 11, 11, 10, 10, 12, 17, 350231388
2006 local The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 3, 11, 22, 13, 9, 9, 10, 9, 18, 17, 1, 5677051104
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1984 local web On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 6, 8, 20, 10, 11, 11, 8, 10, 11, 12, 1, 129151451
1984Peer education: The untapped potential (William Damon) 1, 5, 1, 5, 3, 3, 3, 1, 4, 5, 5, 2512162
1992Evaluating Constructivistic Learning (David H. Jonassen) 10300
1996Computer Programming (David H. Jonassen) 1100
1998 local web Individual and Social Aspects of Learning (Gavriel Salomon, David N. Perkins) 7800
2002Meaningful learning (Joseph D. Novak) 2000
2006 local web Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 3, 7, 14, 12, 8, 8, 10, 9, 14, 10, 1, 330213881
2009 local web Active-Constructive-Interactive (Michelene T. H. Chi) 18700

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Concept Mapping Software

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

icon14 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The ICAP Framework: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 325 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.