/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The ICAP Framework

Linking Cognitive Engagement to Active Learning Outcomes
Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie
Erstpublikation in: EDUCATIONAL PSYCHOLOGIST, 49(4), 219–243, 2014
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This article describes the ICAP framework that defines cognitive engagement activities on the basis of students’ overt behaviors and proposes that engagement behaviors can be categorized and differentiated into one of four modes: Interactive, Constructive, Active, and Passive. The ICAP hypothesis predicts that as students become more engaged with the learning materials, from passive to active to constructive to interactive, their learning will increase. We suggest possible knowledge-change processes that support the ICAP hypothesis and address the limitations and caveats of the hypothesis. In addition, empirical validation for the hypothesis is provided by examining laboratory and classroom studies that focus on three specific engagement activities: note taking, concept mapping and self-explaining. We also consider how ICAP can be used as a tool for explaining discrepant findings, dictate the proper choice of a control condition, and evaluate students’ outputs. Finally, we briefly compare ICAP to existing theories of learning
Von Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie im Text The ICAP Framework (2014)

iconBemerkungen

Although a preliminary version of this framework has been presented in the literature (Chi, 2009), this article expands the framework by explicating the underlying assumptions more concretely and fully and by clarifying the knowledgechange processes and the associated changes in knowledge for each category of activities.
Von Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie im Text The ICAP Framework (2014)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson , Michelene T. H. Chi , Richard E. Clark , William Damon , D. B. Gowin , David H. Jonassen , Paul A. Kirschner , David R. Krathwohl , D. Midian Kurland , Joseph D. Novak , Seymour Papert , Roy Pea , David N. Perkins , L. B. Resnick , Gavriel Salomon , R. Keith Sawyer , John Sweller

Begriffe
KB IB clear
cognitive load theory (CLT) , Concept MapConcept Map , ICAP framework , Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 2, 4, 13, 4, 5, 3, 8, 13, 8, 11, 19, 6 3304765839
1985  local  Learning how to learn (Joseph D. Novak, D. B. Gowin) 4, 10, 1, 7, 7, 6, 8, 4, 1, 8, 5, 3 403732234
1989 Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 13, 1, 4, 8, 5, 3, 6, 3, 4, 8, 14, 1 1341212242
1992   Constructivism and the technology of instruction (Thomas M. Duffy, David H. Jonassen) 3, 16, 1, 4, 1, 5, 5, 3, 5, 7, 17, 5 853352724
1996 local  Computers in the classroom (David H. Jonassen) 2, 12, 1, 4, 9, 4, 4, 3, 6, 8, 10, 3 371231183
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 2, 1, 5, 2, 1, 2, 5, 2, 4, 6, 9, 1 64211471
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 9, 1, 1, 7, 3, 3, 6, 5, 3, 5, 13, 3 807131192
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1984 local web  On the cognitive effects of learning computer programming (Roy Pea, D. Midian Kurland) 11, 1, 4, 9, 2, 1, 9, 1, 6, 4, 14, 2 35152557
1984 Peer education: The untapped potential (William Damon) 1, 4, 5, 1, 2, 1, 1, 2, 3, 7, 10, 1 511207
1992 Evaluating Constructivistic Learning (David H. Jonassen) 10300
1996 Computer Programming (David H. Jonassen) 1100
1998 local web  Individual and Social Aspects of Learning (Gavriel Salomon, David N. Perkins) 7800
2002 Meaningful learning (Joseph D. Novak) 2000
2006 local web  Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 1, 6, 7, 1, 5, 2, 9, 3, 5, 7, 13, 3 43223990
2009 local web  Active-Constructive-Interactive (Michelene T. H. Chi) 6, 7, 1, 1, 4, 3, 6, 2, 4, 9, 5, 5 177574

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Concept Mapping Software

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

icon19 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The ICAP Framework: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 325 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.