/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Flexible low-cost activities to develop novice code comprehension skills in schools

Peter Donaldson, Quintin I. Cutts
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The lack of code comprehension skills in novice programming students is recognised as a major factor underpinning poor learning outcomes. We use Schulte's Block Model to support teachers' understanding of how to break the skill down into component parts that are more manageable for a learner. This analysis is operationalised in three code annotation-based learning/assessment exercise formats, two helping students to identify and describe programming concepts and the third enabling them to parse code correctly and carry out desk executions. A great benefit of the activities is that they are low cost and can be applied to any imperative style code and so can be easily adopted by schools anywhere; furthermore, they are active, not passive, an issue with some animation-based visualisation approaches. The exercise formats were included as part of a national schools computing science professional learning programme (PLAN C).

Von Peter Donaldson, Quintin I. Cutts im Konferenz-Band Proceedings of the 13th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2018, Potsdam, Germany, October 04-06, 2018. im Text Flexible low-cost activities to develop novice code comprehension skills in schools (2018)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mordechai Ben-Ari , Sarah Blanchard , Michelene T. H. Chi , Richard E. Clark , Kathryn Cunningham , Barbara J. Ericson , Colin J. Fidge , Mark Guzdial , Paul A. Kirschner , Ami J. Ko , Raymond Lister , Mike Lopez , Greg L. Nelson , Phil Robbins , John Sweller , Donna Teague , Jacqueline L. Whalley , Ruth Wylie , Benjamin Xie

Begriffe
KB IB clear
ICAP framework , notional machine , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 1, 4, 12, 1, 4, 1, 3, 3, 4, 5, 5, 2 54452468
2009 ITiCSE 2009 (Patrick Brézillon, Ingrid Russell, Jean-Marc Labat) 4, 5, 6, 4, 1, 7, 4, 5, 5, 12, 3, 3 4031531256
2017 ICER 2017 (Josh Tenenberg, Donald Chinn, Judy Sheard, Lauri Malmi) 2, 9, 6, 1, 3, 7, 4, 3, 8, 10, 5, 1 341851550
2018 local web  SIGCSE 2018 (Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia, Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones) 6, 11, 1, 5, 6, 7, 7, 4, 11, 16, 10, 2 3010572634
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1998 local web  Constructivism in Computer Science Education (Mordechai Ben-Ari) 2, 5, 5, 3, 3, 2, 4, 4, 4, 9, 10, 4 25274541
2006 local web  Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work (Paul A. Kirschner, John Sweller, Richard E. Clark) 1, 6, 7, 1, 5, 2, 9, 3, 5, 7, 13, 3 43223990
2008 local web  Relationships between reading, tracing and writing skills in introductory programming (Mike Lopez, Jacqueline L. Whalley, Phil Robbins, Raymond Lister) 4, 5, 1, 3, 2, 4, 1, 3, 8, 14, 1, 1 1531296
2009 Further evidence of a relationship between explaining, tracing and writing skills in introductory programming (Raymond Lister, Colin J. Fidge, Donna Teague) 9300
2014 local web  The ICAP Framework (Michelene T. H. Chi, Ruth Wylie) 5, 8, 1, 8, 11, 3, 6, 4, 3, 6, 9, 5 20185102
2017 local web  Using Tracing and Sketching to Solve Programming Problems (Kathryn Cunningham, Sarah Blanchard, Barbara J. Ericson, Mark Guzdial) 5300
2018 local web  An Explicit Strategy to Scaffold Novice Program Tracing (Benjamin Xie, Greg L. Nelson, Andrew J. Ko) 3400

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Flexible low-cost activities to develop novice code comprehension skills in schools: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 390 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.